Shodno situaciji u kojoj živimo, a to je da skoro svaki grad u Srbiji ima ogroman broj svojih građana koji žive negde u inostranstvu gde rade, veoma česte su situacije da se smrt naših državljana dešava upravo van granica zemlje. U momentima smrti bliske osobe u inostranstvu veoma je važno ostati pribran, svestan situacije i brojnih potrebnih stvari koje moraju da se organizuju kako bi se uredno i regularno telo preminule osobe prebacilo u matičnu državu i grad radi sahrane.
Prevoz pokojnika iz inostranstva nije jednostavan posao, budući da je potrebno proći veliku proceduru. Idemo korak po korak šta se tačno radi i na koji način.
Kada nastupi smrt, bilo da ste sigurni u to ili ne, najvažnije je obavestiti nadležnu bolnicu i upravu hitne pomoći. Ekipa hitne pomoći vrlo brzo deluje, izlazi na teren, a lekar koji je u sklopu ekipe proglašava smrt osobe zvaničnom, na osnovu čega pravi zapisnik. Na osnovu izveštaja lekara hitne pomoći bolnica će izdati potvrdu o smrti koja predstavlja osnov za dalje prikupljanje dokumentacije kako bi se dobila sprovodnica za prevoz pokojnika iz inostranstva.
Sprovodnicu izdaje nadležna ambasada ili konzulat Republike Srbije koji je nadležan na mestu poslednjeg prebivališta preminulog lica. Da bi se sprovodnica dobila potrebna je kompletna dokumentacija o pokojniku, a to je: potvrda o smrti, izvod umrlih koji se izdaje u mestu gde je stup nastupila, važeći pasoš preminule osobe, uz izvode iz matične knjige rođenih i venčanih, ukoliko je pokojnik u bračnoj zajednici. Pored ovoga, potrebna je potvrda o mestu sahrane i rezervaciji grobnog mesta, te potvrde o ispravnosti pogrebne opreme i samog prevoznog sredstva. Ovde dolazimo do najvažnije stavke, a to je ko vrši prevoz pokojnika iz inostranstva?
Postoje pogrebne firme koje se bave isključivo ili u svom poslovanju nude i prevoz pokojnika iz inostranstva. Njihovo angažovanje je najvažnije, budući da se telo preminule osobe ne može prevoziti nikako drugačije, nego u specijalizovanim vozilima i uz podršku pogrebne firme koja ima sve potrebne dozvole za međunarodno poslovanje u ovakvim situacijama. Zato je jedan od prvih koraka koje činite u momentu smrti bliske osobe u inostranstvu traženje pogrebne firme koja vrši međunarodni trasnport pokojnika.
Njihovo poslovanje je takvo da su dostupni 24 časa nedeljno, u bilo kom trenutku, sa jasno istaknutim ponudama i spremni da ispune sve zahteve porodice i rodbine. Pored toga, firma koja vrši prevoz pokojnika iz inostranstva porodici uvek može celokupan proces, koji je vrlo bolan, da olakša preuzimanjem administracije na svoju odgovornost. Porodica ili osoba koja se bavi organizacijom sahrane, predaje punomoćje radnicima pogrebne firme, koji u najkraćem vremenskom roku prikupljaju potrebnu dokumentaciju, predaju zahtev i vrlo brzo dobijaju sprovodnicu, odnosno međunarodnu dozvolu za prevoz preminule osobe iz države u državu do mesta sahranjivanja posmrtnih ostataka.
Budući da se radi o vrlo delikatnim situacijama, bolnim i svakako komplikovanima, pogrebne firme osim prevoza pokojnika iz inostranstva nudi i kompletnu pogrebnu opremu, pripremanje sahrane uz običaje i želje porodice preminulog lica. Na ovaj način, kada dođe do smrti bliskog člana porodice ili osobe za koju ste zaduženi da brinete u momentima nakon smrti, kako bi sve bilo uredno organizovano, samo angažovanje ozbiljne pogrebne firme rešava sve one probleme koji su vrlo komplikovani i koji bi u drugačijim uslovima zahtevali mnogo više fi
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar