Tomislav Momirović Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIC/

Ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je da projekat "Jadar" mora da prođe još 17 provera pre nego što se završi studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

„Ovo je ozbiljno pitanje za našu zemlju i bilo bi neozbiljno da zauzmem bilo kakav stav pre nego što se završi studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

Vlada neće uraditi ništa bez završetka te studije, a osim toga, još 17 institucija treba da se izjasni o tom projektu. I onda će građani pred sobom imati sve relevantne podatke. Odluke nećemo donosi bez grajdana, kojima ćemo pokazati sve benefite i rizike“, rekao je Momirović za današnje izdanje „Večernjih novosti“.

Ležište Jadar u zapadnoj Srbiji, u blizini Loznice, otkriveno je 2004. godine i vodeći je grinfild projekat koji pripada sektoru Rio Tinto Minerali.

Na pitanje koji je trenutno najvažniji građevinski projekat u zemlji, Momirović je rekao da ih ima mnogo.

„Investiramo u 10 autoputeva, u više od 1.200 kilometara brzih saobraćajnica. Gradimo najbržu prugu u jugoistočnoj Evropi, između Beogradaa i Novog Sada. Auto-put “Miloš Veliki“ biće najmoderniji u ovom delu Evrope. Tu su i “Moravski koridor“ i “Fruškogorski koridor“ na kojem ćemo probiti tunel Iriški venac, najduži u Srbiji. Gradimo veliki broj obilaznica, oko Čačka, Užica, GOrnjeg Milanovca, Požege, Svilajnca“, dodao je Momirović.

On je, takođe, rekao da to nisu samo veliki saobraćajni projekti koji će doprineti razvoju ovih gradova, nego su i veliki ekološki projekti jer, prema njegovim rečima, bitno utiču na aerozagađenje u ovim mestima.

„Da ne govorim o vodnoj privredi u koju ćemo uložiti više od 500 miliona evra, o investicijama u aerodrome. Zahvaljujući koncesionaru “Nikola Tesla“ u Beogradu, postaće regionalni centar jugoistočne Evrope, rekonstruisaćemo aerodrom i u Nišu, dodatno osnažiti aeodrom “Morava“. Obim investicija koje je pokrenuo predsednik Vučić i koje dalje sprovodimo nezabeležen je u istoriji ove zemlje“, naveo je Momirović.

Ministar je rekao da je cilj da 80 odsto lokalnih samouprava u narednih pet godina dobije sređenu kanalizacionu infrastrukturu i prostrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

„Uložićemo četiri milijarde evra i izgradićemo oko 6.000 kanalizacione i kolektorske mreže i više stotina postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. Da budem iskren i ličan, džaba nam auto-putevi i brze pruge i sve druge investicije, ako zemlju ne ostavimo čistom za našu decu“, dodao je Momirović.

Bonus video: Kako je Rio Tinto preko noći postao problem bivše, a ne aktuelne vlasti?

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare