Foto: NOVA S

Gosti emisije "Među nama", turizmolog Milan Stojković i novinarka "Danasa" Ljiljana Bukvić rekli su da je epidemija preusmerila domaće goste ka domaćim turističkim sadržajima, što je otkrilo i prednosti i mane srpske ponude: prirodne lepote i gostoljubivost domaćina sa jedne i problematičnu infrastrukturu i manjak pratećih sadržaja sa druge strane.

„Korona je nekima donela korist a nekima uzela sve“, upozorio je turizmolog Milan Stojković. On u „pozitivan rezultat“ epidemije ubraja reke domaćih turista koje su konačno otišle dalje od velikih gradova i stigle do malih, skrivenih mesta širom zemlje.

„To je, međutim, dovelo u tešku situaciju vlasnike smeštajnih objekata u gradovima, turističke agencije i vodiče“, podseća Stojković.

„Desilo se i da su ljudi koji do sada  nisu boravili turistički u sopstvenoj zemlji, otišli na neke domaće destinacije i bili su zatečeni nivoom smeštaja i usluga – očekivali su više za svoj novac. Sa druge strane, domaćini su bili nespremni za toliku navalu turista, pa čak i oni koji se dugo bave tim poslom nisu uspeli da održe kvalitet“, ocenio je Stojković.

Novinarka „Danasa“ specijalizovana sa turističke teme Ljiljana Bukvić naglašava da je korona „otkrila“ domaćim turistima prelepe planine i jezera, ali i problem loših puteva i manjkave infrastrukture.

„Država može da pomogne oko investicija, ali pitanje je da li hoće – stalno se priča da treba krenuti sa lokala, ali na lokalu nema novca, a pogotovo u istočnoj, južnoj Srbiji. Evo, dočekali smo da se potencira da će EU uložiti u razvoj turizma u Srbiji – dakle, država je na potezu.

„Najhitnije je sređivanje puteva ali i obezbeđivanje pratećih sadržaja, koji gotovo svuda nedostaju – hoćemo za pare koje trošimo kao turisti da imamo neki spa, nešto za decu, staze do pećina i vodopada – a imamo dovoljno prirodnih lepota i arheoloških lokacija na kojima bi se isplatilo ulagati“, zaključila je Ljiljana Bukvić.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar