Pruga
Pruga Foto:TANJUG/ MILOS MILIVOJEVIC

"Infrastruktura železnice Srbije" u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju. Od toga, skoro 400 kilometara je starih pruga koje se odavno više je nekoriste nalazi se u Vojvodini.

„Infrastruktura železnice Srbije“ u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju. Od toga, skoro 400 kilometara je starih pruga koje se odavno više je nekoriste nalazi se u Vojvodini.

Kako piše u zvaničnom saopštenju za medije, „Infrastruktura železnice Srbije“, na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju i preko četrdeset godina.

Kako ističu, reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju „ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje“.

Nakon sprovedenog postupka javne prodaje, „Infrastruktura železnice Srbije“ potpisala je ugovor sa kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji delova koji će se dobiti prilikom demontaže 15 pruga u Srbiji. Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom će prodajom „Infrastruktura železnica Srbije“ zaraditi više od 302 miliona dinara, a planirano trajanje ugovora je dve godine.

„Prethodnih decenija bilo je više pokušaja da se uradi ovaj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se svi završavali neuspešno. Ovaj put, javna prodaja sekundarnih sirovina sa starih pruga je dugo, pažljivo i detaljno planirana, što je dovelo do uspešne realizacije i potpisivanja odgovarajućeg ugovora. Sektor za nabavke i centralna stovarišta „Infrastrukture železnice Srbije“, uz punu podršku poslovodstva kompanije, na taj način sprovela je jednu od najvećih javnih prodaja u Srbiji u poslednjih deset godina“, navedeno je u saopštenju.

Kako kažu, ovim ugovorom predviđena je i obaveza demontaže, transporta i deponovanja železničkih pragova, prema aktuelnim zakonskim rešenjima koja regulišu ovu oblast, a sve to u skladu sa principima zaštite životne sredine u javnim nabavkama I načelima društveno odgovornog poslovanja.

To znači da će oko 350.000 otpadnih drvenbih pragova, koji predstavljaju opasan otpad, biti uklonjeni, uglavnom iz Vojvodine, i biti ustupljeni na dalje raspolaganje kompaniji koja je taj posao dobila na tenderu Ministarstva za zaštitu životne sredine, a vrednost železničkih pragova koji će na ovaj način biti uklonjeni iznosi oko 6,8 miliona evra.

„Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta koji odavno više nisu u upotrebi, „Infrastruktura železnice Srbije“ oslobodiće i oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave, od kojih su neke već iskazale potrebu I interesovanje za korišćenje parcela, moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama“, dodaju iz kompanije.

U naredne dve godine biće demontirane i uklonjene sledeće pruge u Srbiji:

1. Bečej – Senta
2. Senta – Кanjiža
3. Sečanj – Jaša – Tomić
4. Sombor – Bački Breg
5. Sombor – Riđica

6. Vladimirovci – Кovin
7. Bečej – Vrbas
8. Zrenjanin fabrika – Vršac
9. Horgoš – Кanjiža
10. Кaravukovo – Bač
11. Petrovaradin – Beočin

12. Žabalj – Bečej deonica Čurug – Bečej
13. Кikinda – Banatsko Aranđelovo
14. Sombor – Apatin fabrika
15. Sopot Požarevački – Кostolac

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare