Foto: EPA-EFE/FEHIM DEMIR

Klinički centar u Nišu uveo je novi "protokol" o obaveštavanju porodica o zdravstvenom stanju njihovih članova hospitalizovanih zbog korona virusa, tako da svakoga dana u 13 sati zdravstveno osoblje KC Niš najbližim članovima porodice, ispred "čistih" ulaza u klinike koje zbrinjavaju pacijente sa virusom Covid-19, daje sve potrebne infomacije, saznaje agencija Beta u toj zdravstvenoj ustanovi.

Medicinsko osoblje, kazalali su u KC Niš, po Zakonu o zaštiti prava pacijenata, a zbog potencijalnih zloupotreba, ne sme telefonskim putem da informiše bilo koga o tome.

„Kada je reč o obaveštavanju porodica pacijenata koji su, nažalost, tokom hospitalnog lečenja preminuli, postoji strogo propisana procedura, koju je celokupno medicinsko osoblje dužno da poštuje, što i čini, pogotovo u trenutnoj, novonastaloj epidemiološkoj situaciji“, istakli su nadležni u KC Niš.

Neretko se, međutim događa, da pacijenti prilikom prijema na hospitalno lečenje daju pogrešan kontakt, odnosno telefonski broj.

„U tim situacijama, na osnovu lične dokumentacije, odnosno adrese stanovanja, medicinsko osoblje traži asistenciju drugih nadležnih državnih organa, kako bi došli do kontakt telefona članova porodice preminulog, mada se često dogadja i da pripadnici nadležne policijske uprave moraju lično da obaveste porodicu“, naveli su u niškom Kliničkom centru.

Veći broj porodica čiji se najbliži leče u Kliničkom centru, međutim, žalilo se ovih dana na nemogućnost da dodju do informacija o njihovom zdravstvenom stanju, ističući da im je svaki kontakt onemogućen jer obolelima nije dozvoljeno da sa sobom ponesu mobilne telefone.

Ima i onih koji tvrde da su informaciju o tome da su članovi njihovih porodica preminuli dobili tek nakon dva, odnosno tri dana.

Nišlija čiji je brat ovih dana preminuo u niškom Kliničkom centru kaže da je prodica to saznala sa tri dana zakašnjenja.

„Moj brat je primljen na Infektivnu kliniku zbog korona virusa i od momenta kada je prešao bolnički prag više ništa nismo mogli da saznamo o njemu“, kazao je Nišlija agenciji Beta.

Porodica je, dodao je on, pokušavala da nešto sazna preko telefona, obilazili su svakog dana Infektivnu kliniku, ali i druge klinike gde se smeštaju oboleli od korona virusa, medjutim, bezuspešno.

„Nekako smo uspeli da saznamo na koju kliniku je prebačen, a tamo smo doživeli šok. Rečeno nam je da je pacijent preminuo još pre tri dana“, izjavio je Nišlija koji je želeo da ostane anoniman.

Prema njegovim rečima, obilazeći klinike u potrazi za bilo kakvom informacijom o bratu, on je sretao ljude koji su takodje obilazili klinike da saznaju kako su njihovi najbliži.

Institucija Zaštitnika građana saopštila je juče da je prilikom kontrolnog postupka utvrđeno da je u Kliničkom centru Niš hospotalizovano 88 pacijenata sa potvrdjenim prisustvom korona virusa, a da su u zgradi su ispunjeni uslovi za smeštaj pacijenata i to sanitarno – higijenski i epidemiološki, kao i uslovi brze i stalne komunikacije.

„Od rukovodstva Kliničkog centra Niš dobili smo pojašnjenje zbog čega pacijenti obolelim od korona virusa nije dozvoljeno da u bolničke sobe unesu mobilne telefone. Glavni razlog je taj što je po nalogu Instituta za javno zdravlje u takvim prostorijama neophodna stalna dezinfekcija svih predmeta, a to nije moguće sa telefonima, a poret toga korišćenje mobilnih telefona može da ometa rad zdrastvenog osoblja“, kazao je agenciji Beta zaštitnik građana Zoran Pašalić.

Najavljeno je da će danas Odeljenje za hitno postupanje institucije Zaštitnika gradjana danas kontrolisati uslove smeštaja u privremenoj bolnici u Hali „Čair“ u Nišu, kako bi utvrdilo da li objekat ispunjava sve propisane uslove za smeštaj pacijenata.