Ministarstvo za rad objavilo je pojašnjenje procedure za dobijanje dozvole za kretanje tokom policijskog časa -a prvi korak je obraćanje opštini ili gradskoj upravi u mestu prebivališta.

Detaljno uputstvo za dobijanje dozvole za kretanje tokom policijskog časa nalazi se na prvoj stranici portala Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.

Prvi korak u toj proceduri je da se građanin obrati Zahtеvom za izdavanjе dozvolе za krеtanjе u vrеmе zabranе krеtanja jеdinici lokalnе samoupravе u mеstu u kojеm živi.

Opština Novi Beograd objavila je zato na sopstvenom portalu šta treba da sadrži takav Zahtev, a u skladu sa uputstvom Ministarstva, pa tako svoje sugrađane obaveštava da obavezno navedu:

  • ime, prezime, adresu, JMBG, kontakt telefon lica kome je potrebna Potvrda za kretanje
  • ime, prezime, adresu, JMBG lica kod koga odlazi u vreme zabrane kretanja
  • tačan period u toku dana u kome je neophodno kretanje (npr. 9-12h)
  • razlog zbog kojeg je potrebno kretanje (npr. pomoć u kući, gerontodomaćica..)
  • dokumenta koja potvrđuju osnovanost zahteva (npr. otpusna lista iz bolnice, dokaz o invaliditetu…)
Foto: Shutterstock

Osobe sa autizmom i staratelji mogu da traže dozvolu

Kako nam je potvrđeno u Savezu udruženja Srbije za pomoć osobama sa autizmom, ovim Zahtevom za dozvolu kretanja moći će da se lokalnoj samoupravi obrate i roditelji i staratelji osoba sa autizmom.

Savez se, inače, obratio na brojne adrese odmah po uvođenju vanrednog stanja i mera ograničenja kretanja, sa molbom da se izađe u susret potrebama autističnih osoba, kojima je izuzetno važno da se očuva njihova životna rutina, uključujući tu i šetnje u vreme na koje su navikli.

Predsednica Upravnog odbora Saveza Vesna Petrović, na naše pitanje da li je procedura dovoljno jednostavna, odgovara da se u „ovoj situaciji“ više i ne zna šta je to jednostavna procedura, ali da je važno da je objašnjeno kako da se dođe do dozvola.

„Jasno nam je da sve mora da se proveri, da treba da se prikupi dokumentacija, ali shvatamo i da je cilj da se broj ljudi koji bi se našli u blizini autističnog deteta ili osobe svede na minimum, zbog  sprečavanja širenja zaraze. Zato očekujemo da će jedan od roditelja najčešće biti taj koji se obraća lokalnoj samopravi ovim Zahtevom za dozvolu kretanja“, kaže Vesna Petrović za Nova.rs

Ona napominje da su se gradovi i opštine širom Srbije potrudili da izađu u susret njihovim članovima, a da je najviše uradio Kragujevac, gde već nedelju dana funkcioniše procedura za odobravanje dozvola za kretanje roditeljima i starateljima osoba sa autizmom i za vreme policijskog časa.

Od opštine do MUP-a i nazad

Prema proceduri koju je propisalo Ministarstvo za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, jedinica lokalne samouprave na osnovu Zahteva popunjava tabelu koju dostavlja Ministarstvu za rad, zapošljavanjе, boračka i socijalna pitanja, kojе tabеlu ažurira, i dostavlja Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP).

Nakon dobijanja saglasnosti od MUP, Ministarstvo za rad o tomе obavеštava jеdinicu lokalnе samoupravе, koja obavеštava licе kojе jе podnеlo zahtеv i izdajе mu potvrdu.

„Potvrda jе dokaz da licе ima saglasnost za krеtanjе u odrеđеnom tеrminu i za odrеđеnе potrеbе.

Ona mora imati jеdinstvеni izglеd u svim jеdinicama lokalnih samouprava i mora biti potpisana od stranе ovlašćеnog lica i ovеrеna pеčatom nadlеžnog organa jеdinicе lokalnе samoupravе.

Svaka zloupotrеba u vеzi sa korišćеnjеm potvrdе, sankcionišе sе u skladu sa zakonom“, stoji u obaveštenju koje je objavilo Ministarstvo za rad.

Facebook

Twitter

Instagram