Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu upitao je zašto Grad Beograd, ako ima novca, "kupuje turske i kineske krševe".
Kompanija Kentkart saopštila je da je, nakon što je odbila da prihvati predlog sporazumnog raskida ugovora o javno-privatnom partnerstvu s Javnim gradskim preduzećem, republičkim organima uputila obaveštenje o nameri pokretanja spora protiv Republike Srbije, kao garanta zaštite stranih investicija.
Prema saopštenju kompanije Kenkart iz Turske, koja ima 55 odsto vlasničkog udela u ovdašnjoj kompaniji Kentkart d.o.o, Republika Srbija je praktično upozorena da je došlo do povrede ugovora od strane nekog od nosilaca vlasti – u ovom slučaju to je Grad Beograd.
„Na pragu smo velike afere, verovatno i najveće u godinu dana, biće značajne finansijske posledice. Nikome nije jasno zašto je čelnik Beograda objavio da je postignut sporazumni raskid ugovora, taj navodno ispregovarani tekst je poslao odbornicima na saglasnost, da bismo saznali da ništa nije ispregovarano. I javnost i građani su obmanuti, privatni partner može da tuži i Beograd i Srbiju. U tom tekstu je navedeno da privatni partner nije uradio ništa nesavesno ili loše, tako da smo priznali da je sve radio dobro, da nema njegove krivice, tako da ako nema sporazumnog raskida, privatni partner će imati pun osnov da traži penale od Beograda i da tuži Srbiju“, rekao je Jovanović za N1.
Kako je rekao, u sporazumu koji je „očigledno lažan“, Grad je nezadovoljan procentom naplate karata.
„Za procenat naplate su odgovorni i Grad i privatni partner. Partner daje kontrolore, a Grad obezbeđuje podršku kontrolorima. Građani odlučuju da li će platiti kartu – da li postoji efektivna kontrola i da li su građani zadovoljni uslugom, a kvalitet usluge je u nadležnosti Beograda. Nešto ne štima duži niz godina, trebalo je da sednu i vide šta da se uradi. Ili da Grad izađe sa novom politikom. U nezavidnoj smo situaciji. Grad je formirao neko novo javno preduzeće, opredelio mu 7,2 miliona evra i nije predložio ništa novo. Na čelu tog preduzeća je osoba koja se bavila ugostiteljstvom i nema veze sa saobraćajem, sve je to jako loše urađeno“, smatra Jovanović.
Ako je Grad otkrio nesavesno postupanje partnera, Jovanović pita zašto je onda u nacrtu sporazuma navedeno da je Kentkart sve savesno radio.
„Moje drugo pitanje je ako su se sporazumeli, zašto tekst nikad nije potpisan. To je bio tekst za koji ne znamo šta je bio, kob političke elite je da se objavljuju neke pobede, da se ide u populizam pre nego što se završi proces“, dodao je.
Na pitanje šta je problem s gradskim prevozom u Beogradu, odgovara – sve.
„Naplata karata nema veze s kvalitetom prevoza. Grad sa prevoznicima potpisuje ugovore, gde im garantuje 200 i nešto dinara po pređenom kilometru. Grad to pokriva iz budžeta i ta sredstva su rezervisana. Kako je moguće da uprkos tih 260 miliona evra imamo situaciju da je prevoz loš, da se linije menjaju, da ne radi klima, satnica se ne poštuje, da su autobusi nebezbedni. Zašto Grad, ako ima toliko sredstva, kupuje turske i kineske krševe, zašto izlazimo sa paušalnim predlozima da se ukine okretnica na Zelenom vencu, zašto nema nadzora nad privatnim prevozom, zašto se duguje dobavljačima, to su suštinska pitanja“, rekao je Jovanović.
Zato smatra da treba da se uradi analiza svih linija i da se krene u reformu GSP-a.
BONUS VIDEO: Ko su Šapićevi čuvari pod maskama?