Turističke agencije počele su da pozivaju klijente nudeći im zamenu za aranžmane koje nisu mogli da iskoriste prošlog leta. Iako se uglavnom nude aranđmani za isti datum i mesto, postoje i slučajevi da se od putnika koji su rezervisali hotele traži doplata, kaže za Nova.rs Vera Kristić, članica Upravnog odbora Udruženja turističkih agencija Srbije (UTAS).
Kristić, koja je i vlasnica turističke agencije Elafonisi kaže za Nova.rs da agencije već uveliko pozivaju putnike i nude zamenska putovanja za Grčku.
“Uglavnom za iste termine i isti smeštaj dobijaju istu cenu i uslove. Kada su apartmani u pitanju cena je svuda ostala ista. Međutim, kod hotela se dešava da pojdini traže doplatu. U tim slučajevima tražimo od hotela da suma bude minimalna jer nije u redu da putnici budu na taj način oštećeni”, kaže Krstić.
Objašnjava da se nekim porodicama u kojima je dete u poslednjih godinu dana prešlo postavljenu starosnu granicu traži doplata za hotelski smeštaj. Novac moraju po pravilu da dodaju i oni koji traže promenu termina.
“Ako je neko recimo rezervisao termin u maju i sada, zbog toga što ne može u istom periodu da dobije odmor, želi da to zameni za termin u julu, koji je u jeku sezone, cena ne može da bude ista. To ugovori i ne garantuju”, objašnjava i dodaje:
“Toga su putnici svesni i nemaju primedbe, ne očekuju da bude drugačije.”
Zamenska putovanja se, kako kaže uglavnom nude za Grčku, čije su granice tokom većeg dela prošle sezone bile zatvorene, dok su anaržmani za Tursku i Egipat uglavnom uspešno realizovani.
Članica Upravnog odbora UTAS kaže da, prema informacijama koje dobija od turističkih agencija, članica udruženja, većina putnika prihvata zamenska putovanja, ali postoje i slučajevi da neko ne može ili ne želi ni ove godine da putuje.
“Ima ljudi koji ne mogu da usklade odmore ili ne žele da putuju sve dok traje pandemija koronavirusa. Oni prema Uredbi koja je doneta prošle godine mogu početkom 2022. godine da dobiju povraćaj novca”, objašnjava.
Aranžmani za jun, jul i avgust se ne otkazuju
Vlasnica agencije “Love 2 travel” Marija Matijević objašnjava za naš portal da agencija na čijem je čelu zbog koronakrize nije uspela da obnovi licencu, zbog čega sada realizuje samo zameska, već uplaćena putovanja.
“Mi smo se sa svim puticima već dogovorilil. Za one koji su su odustali bili smo u prilici da ispregovaramo sa vlasnicima smeštaja da im već sad bude vraćen novac. Oni koijma novac do sad nije vraćen dobiće ga u narednih nedelju do dve dana”, kaže Matijević.
Od onih koji su odlučili da na putovanje planirano za prošlu, odu ove godine, kako kaže, nije tražena nikakva doplata.
“Kod nas je 95 odsto putnika rešilo da iskristi aranžmane. A u onih pet odsto koji traže povraćaj novca, uglavnom spadaju ljudi koji su uplatili putovanja za 25. maj ili 4. jun, pa sad ne mogu da dobiju odmore. Gotovo svi koji imaju rezervacije za jun, jul i avgust, žele da to iskoriste. Neki koji imaju aranžmane za septembar još uvek razmišljaju”, objašnjava.
Matijević dodaje da su agencije trenutno fokusiranje na realizaciju već uplaćenih putovanja. Izrazila je nadu da će uz otvaranje granica biti usvojen i novi pravilnik o radu turističkih agencijama, što bi mnogima omogućilo da obnove licence i vrate posao. Time bi i oni koji nemaju rezervisana putovanja imali veći izbor.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare