Zbog bankrota novosadske agencije "City travel" građani su ostali bez letovanja i novca. Pokrenute su tužbe, podnete su prijave, a ostaje pitanje šta da rade oni koji su oštećeni. Građani ne mogu da računaju na osiguranje, a jedino što im ostaje je privatna tužba koju treba podenti što pre.

Na samom početku važno je napomenuti da je agencija koja je bankrotirala zapravo bila posredničlka. To znači da je bila posrednik u prodaji aranžmana i da je sarađivala sa drugim agencijama.

Kako navdoe u Udruženju za zaštitu potrošača „Efektiva“, zanimljivo je da je City Travel blokiran za iznos od nešto više 3.000 evra, dok je vrednost aranžmana putnika koji su oštećeni daleko veća.

Foto: Shutterstock/Morrowind

Dodaju i da kao posrednik u prodaji aranžmana, ova agencija nije bila u obavezi da ima polisu osiguranja, te tu ne postoji način da se oštećeni putnici obeštete.

„Isto tako, morala je da ima ugovor o posredovanju, sklopljen sa agencijom koja je organizator putovanja, čije je aranžmane prodavala“, kažu iz Efektive.

MUP i inspekcija na delu

Iz „Efektive“ upozoravaju da najverovatnije je da je ova agencija prihvatala uplate na svoj račun ili u gotovom novcu, isti nije prosledila organizatoru, pa putnici, iako neki imaju potpisan ugovor, ne mogu da ostvare pravo na realizaciju aranžmana, jer organizator nije dobio novac.

PROČITAJTE JOŠ

Agencija koja je u bankrotu nije članica Jute – Nacionalne asocijacije turističkih agencija,što je veoma važno, jer u slučaju da jeste, građani mogu da računaju na obeštećenje, osiguranje, garancije i druge benefite u nepredviđenim situacijama.

Foto: EPA-EFE/SHAWN THEW

Ovo su dužne da urade sve agencije koje su članice Jute.

OVDE možete da proverire listu agencija koje su članice Jute.

Šta onda da rade građani?

Kako je ranije ispričao naš sagovornik čiji su roditelji ostali bez svog aranžmana, „City travel“ posredovao je sa agencijom „Fibula“, koja je rekla da im novac uopšte nije ni isplaćen.

Ukoliko se ovo ispostavi kao tačno, jedino što preostaje kao mogućnost za obeštećenje su privatne tužbe protiv vlasnika, jer on u ovom poslu, kao preduzetnik, odgovara i ličnom imovinom

„Te sporove treba pokrenuti što pre, a nadležni bi morali, ako vlasnik ima imovinu, da istu stave pod privremenu blokadu, kao u nedavnom slučaju oca maloletnog dečaka iz tragedije Ribnikar“, upozoravaju iz Efektive.

Važan savet građanima

Iz ovog udruženja potrošača navode da je ovo samo još jedan slučaj u nizu koji treba da posluži kao hitan apel resornom ministarstvu da hitno sprovede izmene postojećih propisa, a u promene bi trebalo uključiti i predstavnike potrošača.

Foto:shutterstock by Mayuree Moonhirun; shutterstock by Ulrike Stein

„U konkretnom slučaju, posrednicima u prodaju putovanja treba zabraniti da primaju novac na svoj račun ili u kešu, već uplate moraju ići isključivo na račun organizatora putovanja. Na ovaj način bi se sprečilo da posrednici prisvoje novac putnika“, kažu u Efektivi.

Kako bi izbegli mukotrpne sudske procese i ovakve nepriajtnosti, građanima se savetuje da inisistiraju na uplatama direktno na račun organizatora, jer posrednika praktično ništa ne sprečava da novac proneveri.

****

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar