Nije prošlo ni tri pune godine od kada je deonica Ub-Lajkovac na autoputu Miloš Veliki završena i svečano otvorena, a na njoj se ponovo izvode radovi. Na novom autoputu pojavile su se rupe i pukotine zbog čega je sa kolovozne trake skinut asfalt i taj deo se sada popravlja. Na pitanje Nove ko to plaća i da li postoji neki garantni rok u kome je izvođač radova dužan da snosi troškove poravke, u JP Putevi Srbije kažu da je on istekao i da to preduzeće finansira popravke.

Deonica autoputa „Milos Veliki“, od Uba do Lajkovca više nie u garantnom roku. To znači da svaku sanaciju rupa i pukotina plaća javno preduzeće Putevi Srbije.

Imajući u vidu da ovo preduzeće svake godine dobija subvencije iz Republičkog budžeta  jesno je da nečije „brljotine“ plaćaju građani.

Dodatni problem je što zbog toga niko ne odgovara.

Kako su Putevi Srbije pojasnili nakon dodatnih pitanja koja su im upućena, radovi na „rehabilitaciji“ deonice na autoputu „Miloš Veliki“ počeli su 20. juna ove godine i trebalo bi da budu završeni do 18. avgusta 2022.

Sve to važi, kako kažu, pod uslovom da vremenski uslovi to dozvoljavaju.

Cela deonica Ub – Lajkovac građane Srbije je koštala inicijalno 75 miliona evra, a zatim još 13 miliona evra koji su dati za izgradnju deonice autoputa koji je već izgrađen. Sve je rađeno ispočetka jer je nikad korišćen put potpuno propao.

Foto: nova.rs/video

Sada se na „Milošu Velikom“ ponovo rade prepravke koje će koštati, kako tvrde u Putevima Srbije oko milion evra.

Istekla garancija za autoput

Jedno od pitanja koje je Nova uputila Putevima Srbije je i pitanje ko plaća popravku novog puta i da li je put u garanciji?

A odgovor je u najmanju ruku zanimljiv. Ispostavilo se da je on istekao baš sad kada su radovi započeti.

Aleksandar Vučić Foto: Instagram/buducnostsrbijeav

„Pravilnikom je definisan minimalni garantni rok za objekte i radove na državnim putevima I i II reda koji iznosi tri godine. Кompanija koja je vršila izgradnju autoputa ne izvodi ove radove jer je garantni rok na tada izvedene radove istekao“, objasnili su u JP Putevi Srbije.

Zato popravku rupa i pukotina na novom autoputu plaćaju JP Putevi Srbije.

Treći put radovi na istoj deonici

Deonica Ub-Lajkovac već je bila problematična. Naime plaćena je 75 milione evra, a zatim još 13 miliona evra jer se ispostavilo da je nikad korišćen deo auto puta potpuno propao.

Autoput Milos Veliki
Auto-put Miloš Veliki Foto:N1

Gradnja započeta 2010 godine. Za nju su bile zadužene domaće firme. Ona je, međutim, rekonstruisana zbog lošeg kvaliteta prvobitnih radova. Autoput je praktično rađen ispočetka.

Kako se na kraju ispostavilo, na delu auto-puta koji je svečano otvoren 2014. godine, a nikada korišćen, pojavila su se klizišta i pukotine. Kontrola je utvrdila da je do oštećena došlo usled korišćenja neadekvatnog materijala, te da su napravljeni propusti u radu i nadzoru. Sa izvođačima koji su na tenderu dobili posao – a.d. „Planum“ i „Putevi Užice“, raskinut je ugovor, a novi je sklopljen sa kompanijom „Šandong“.

Za podizvođača je angažovala domaću firmu „Energoprojekat“. Ista deonica je ponovo propala.

Miloš Veliki koštao blizu milijardu evra

Kako je Nova.rs prethodnih dana pisala, više od milijardu evra koštala je građane Srbije izgradnja auto-puta „Miloš Veliki“, a poslednje deonice završene su i puštene u saobraćaj 2019.

Ipak, ispostavilo se da na novom auto-putu nije sve kako treba – te je već sada neophodna njegova rekonstrukcija, o čemu javnost nije bila obaveštena.

Da se nešto dešava zabeležio je član Skupštine slobodne Srbije, doktor Rade Panić. U videu koji je objavio na društvenim mrežama vidi se da je jedna strana auto-puta zatvorena, dok se saobraćaj obavlja u dve trake dela auto-puta iz drugog pravca.

Na snimku se vidi da je umesto kolovozne trake sada nasut šljunak.

U međuvremenu je povodom pisanja Nove reagovala i kineska kompanija Šandong navodeći da deo autputa koji se sada popravlja nije nikada bio „predmet radova te grupacije“.

Napominjemo, da je podatak da su oni bili izvođači, zvanično saopštilo JP Putevi Srbije.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare