Ibar, Maglič
Foto: Nova.rs

Već dve godine nije moguće posetiti srednjovekovno utvrđenje Maglič, jer je Ibar odneo stari most. Zbog toga je veliki problem nastao kada je trebalo krenuti sa obnovom zidina. Više od 40 godina, na tvrđavi nisu izvedeni ozbiljniji konzervatorski radovi i ona je pod uticajem vremenskih faktora, ali i zemljotresa 2010. godine, prilično oštećena. Umesto da radnici alat i materijal prenose preko mosta, svakoga dana to moraju da rade, ali čamcima. A svaki prelazak zahteva maksimalnu opreznost.

Srednjovekovna tvrđava Maglič u dolini Ibra kod Kraljeva, nepristupačna je posetiocima i posle dve godine od poplave. Tada je nabujala reka odnela jedini most koji vodi do tvrđave. Projekat i sredstva za izgradnju novog visećeg mosta su obezbeđeni, ali su radovi odloženi. Nadležni kažu, zbog vremenskih uslova i pandemije. Ali, kako smo saznali, razlog je nerealno niska cena koja je ponuđena za novi most.

Ibar, Maglič
Foto: Nova.rs

Grupe posetilaca svakodnevno svraćaju sa Ibarske magistrale ka Magliču. Ali, zadnje dve godine mogu samo do podnožja, odnosno do obale reke.

„Viđao sam da su neki drugovi objavljivali slike sa Magliča. Zato smo odlučili da dođemo. Ali, očigledno da nije moguće. Iznenađeni smo svi“, kaže Lazar Vulović iz Kragujevca, kojeg smo zatekli dok se raspitivao kako da pređe na drugu stranu.

Ibar, Maglič
Foto: Nova.rs

Iz Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, kažu da su novi most opredelili 8 miliona dinara, ali da ih je epidemiološka situacija omela u ovom poslu. Kažu da most neće biti izgrađen tokom ove godine, ali da se očekuje da on bude završen naredne.

Maglič
Foto: Nova.rs

Novi most će biti dužine 70 metara, a širine 130 centimetara. Međutim, postojao je jedan pokušaj sprovođenja javne nabavke, koji je neuspešno završen. Jer, zbog male cene od 8 miliona dinara, niko se nije javio. Stručnjaci kažu da most ne bi mogao da se sagradi za manje od 14 miliona dinara.

A da je Maglič primer jedne velike nebrige vlasti, pokazuju i raniji primeri. Prilazni viseći most je i pre nego što ga je Ibar odneo bio nebezbedan, pa je prelazak preko njega zabranila i građevinska inspekcija. Putokaz na magistrali je vrlo često bio neprimetan, izvaljen i izgažen.

Maglič
Foto: Nova.rs

Maglič je postao poznat i po tome što iz njegovog podnožja svake godine na početku jula, niz Ibar kreće “Veseli spust“. A bilo je primera kada je okupljao i više od deset hiljada učesnika.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar