Klimatolog Vladimir Đurđević ocenio je u onlajn debati "Beograd 2041 - Grad čistog vazduha" da je Predlog plana za unapređenje kvaliteta vazduha u Beogradu pun manjkavosti, koje su toliko velike da ne mogu doneti poboljšanje kvaliteta vazduha u prestonici.
Đurđević je istakao da bi taj plan, koji se pravi za četiri godine, trebalo da bude ozbiljan, složen dokument za izradu, a da dokument koji je predstavljen pokazuje da njegovi autori nisu sigurni ko su zagađivači i kako smanjiti emisije zagađenja.
Ovaj dokument nema sektorsku podelu zagađivača, ne smatraju da je regionalni transport važan za zagađenje vazduha i tretiraju Beograd kao da ima svoj vazduh, bez uticaja sa strane, ukazao je Đurđević.
Zato taj probem neće biti rešen, dodao je on i napomenuo da su na rastojanju od 100 kilometara od grada dve termoeletrane, Kostolac i Obrenovac, tu je Kolubara, ali i Sartid i Bor nije daleko.
Ti planovi ne vide da su potencijalni problemi van granica grada, naglasio je Đurđević.
Ne uzimaju se u obzir, naveo je on, fizičko-hemijske analize da se gasovi pretvaraju u čestice, a Gradski zavod za javno zdravlje nije uspeo da napravi analizu životnog veka stanovništva zbog povećanja zagađenja vazduha.
Nema broja i podatka koliko ljudi u Beogradu je umrlo ili boluje od raznih bolesti kao posledice zagađenja, ukazao je Đurđević.
Đurđević je rekao i da plan u segmentu saobraćaja prepoznaje kao problem samo gradski saobraćaj i smanjenje gasova, a zanemaruju se privatni automobili ili to što autoput prolazi kroz grad.
On kao jedini način da se nešto učini vidi pritisak „spolja“, odnosno od Energetske zajednice da „satera državu u ćošak“ i da počne da primenjuje NERP – smanjenje emisije velikih zagađivača.
Bakić: Gradska uprava ne zna strateški da vodi razvoj grada
Arhitekta Dragoljub Bakić govorio je u debati o Generalnom urbanističkom planu (GUP) i naveo da su jedine dve arhitekte, koje bi to mogle da izvedu, sklonjene sa projekta i da je pitanje ko na tome radi.
Oni će napraviti nakaradni GUP pre nego što dobijemo beogradske izbore sledećeg aprila, a to nam je jedina šansa da se ova uprava skloni sa vlasti i ne upravlja više Beogradom, smatra Bakić.
Bakić tvrdi da je gradska vlast već odredila zone intenzivne urbanizacije, od Beograda na vodi, blokova 18 i 26, Brodogradilište, IMT, Autokomanda, Luka Beograd, Ada Huja, do Makiša.
Mi ćemo svakako dobiti nakaradan GUP koji će biti investitorski, bez konsultacija sa građanima i strukom, ponovio je Bakić i ukazao da ova gradska uprava ne zna strateški da vodi razvoj grada.
Pitanje je da li Beograd treba da širi granice. Mislim da se preteralo, ocenio je on i naglasio da demografi tvrde da će do 2041. godine Beograd imati manje stanovnika.
Za koga mi to gradimo, osim ako ne služi za neke prljave poslove i pranje para, upitao je on.
Nekretnine kupuje 10 odsto imućnih, a od njih 90 odsto u kešu, pa vi vidite šta je suština celog planiranja i investicionog resursa, rekao je Bakić.
Za najgori vazduh na svetu nemaju objašnjenje, a ako počnemo da zagađujemo i izvorište na Makišu, nema nam spasa, zaključio je Bakić.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare