U uslovima organizacije nastave u vreme pandemije koronavirusa niko nema informacije šta se stvarno dešava zato što direktori škola resornom ministarstvu šalju izveštaje onakve kako ono želi, što nije dobro, jer će obrazovni sistem postati "raštimovani orkestar", upozorio je psiholog Aleksandar Baucal.
Ministarstvo nema nikakve informacije o tome šta se stvarno dešava, i onda se dolazi u opasno stanje da niko ne zna realnu situaciju umesto da kažemo da nema načina da nastava bude kako treba i da škole kažu šta sve ne funkcioniše, rekao je Baucal na tribini „Obrazovanje u doba korone – ko piše programe?“, u organizaciji nevladine organizacije Društvo za održivu budućnost – Koraci i Filozofskog fakulteta.
On je ocenio da je još od proletos, kada je počela epidemija, bila sjajna prilika da se život i obrazovanje povežu, da se ne radi striktno po nastavnim planovima, nego da se nastavnicima da veća autonomija, naprimer da oni koji predaju biologiju dosta vremena posvete priči o koroni i drugim virusima.
Baucal je naglasio kako je iskustvo iz prošlog polugodišta pokazalo da je nastava na daljinu loša, jer nastavnik ne vidi učenike, pa se nastavom bave i roditelji, a deca se ne druže, nemaju socijalni kontakt, poput igre na odmoru, i zato nije ni čudno što se veoma mali broj roditelja opredelio za taj model nastave, a ubedljiva većima za odlazak u školu.
Predstavnica sindikata „Nezavisnost“ Vesna Vojvodić ukazala je da se za 30 minuta, koliko sada traje čas, ne može napraviti ništa, jer ne nemoguće obični inicijalni test realizovati za 27 minuta, pošto se najmanje tri minuta gube na podelu testova. Probajte da organizujete smislen test za 23 minuta, rekla je Vojvodić i ocenila kako se nastavnici ustručavaju da kažu da je to besmisleno.
Ona je kao primer navela i brojne greške, uključujući i pravopisne u udžbenicima, upitavši kako su oni prošli kontrolu u Zavodu za unapređenje obrazovanja i Ministarstvu.
„Ko su ljudi koji su to odobrili, kako su oni dobili posao u Zavodu i Ministarstvu. Hajde nek’ su završili fakultet, ali kako su uspeli da završe osnovnu školu“, upitala je Vojvodić
Ona je ukazala da su preporuke Ministarstva prosvete obavezujuće, ali da je od 1.700 škola u Srbiji samo pedesetak dobilo domen edu.rs, koji omogućuje pakete za korišćenje Gugl učionica i drugih modela učenja.
„Neki direktori to ne znaju, niti im iz Ministarstva dolazi podrška“, rekla je Vojvodić.
Tvrdnje o digitalizaciji školskog sistema Vojvodić je nazvala „kvazidigitalizacijom“, jer nije ni približno dovedena do kraja.
Ona je od Ministarstva zatražila da „otključa“ elektronske udžbenike, kako bi se deci iz siromašnih slojeva društva omogućilo da mogu da tako uče, jer nemaju novca da kupe klasične, štampane udženike.