Vozači kamiona u Evropi u proseku zarađuju 2000 eura mesečno. Mnogi naši ljudi upravo su tim putem pošli. Razlozi su različiti. Jedan da razloga je da bi obezbedili finansije za studiranje svojoj deci.

Drugi razlog je nezadovoljstvo na postojećem poslu.

U početku su odlazili uglavnom profesionalni vozači iz Srbije. Sada sve je više visoko-obrazovanih ljudi koji su se prekvalifikovali za posao vozače kamiona kako bi obezbedili adekvatne prihode svojim porodicama. Jedan od njih je i Dejan Đorđević iz Paraćina.

Dejanova priča

„Rođen sam u Paraćinu, tu sam završio srednju školu. 2005-e počeo sam da radim u MUP-u, u međuvremenu sam završio Prava. Ove godine sam napustio službu i odlučio da vozim kamion.“

Ovo je jedan od sve češćih primera poslednjih godina da ljudi sa visokim obrazovanjem odlučuju da napuste posao u Srbiji.

„Radio sam kao diplomirani pravnik, ali napredovanje u službi iz pravnotehničkih razloga mi je bilo otežano, i zbog celokupne situacije odlučio sam da je vreme da se promeni pozorište i da se krene negde na zapad.“

Šta je usledilo da izbor bude međunarodna špedicija?

„Uvek na ovo pitanje odgovaram jednom simpatičnom pričom. Ja znam neke stvari u životu da radim jako dobro. Znam borilačke veštine, da koristim vatreno oružje, poznajem Pravo i znam da vozim. Prve dve stvari su zabranjene osim u državnim institucijama. Pravnika ima dosta u inostranstvu tako da ne žele da uvoze naše. Tako da mi je ostalo još to što znam da vozim.“ – kaže Dejan.

Foto: PROMO

Kako je izgledala procedura dobijanja posla u inostranstvu?

„Obratio sam se jednom prijatelju koji već duže radi u međunarodnoj špediciji i pitao sam ga da me uputi. Rekao mi je javi se Vasiliju iz agencije Frigo Brigada i on će ti pomoći oko svega što ti treba. To sam i učinio.“ – kaže Dejan.

Kako je teklo prilagođavaje na novom poslu vozača kamiona?

„Početak posla je bio simpatičan. Imam dozvolu za kamion još od 1998. godine. Služio sam vojsku u gardijskoj brigadi i tamo sam položio. Ali od tada nisam vozio kamion. Sam posao po sebi nije težak. Zanimljiv je i dinamičan. Imam priliku i da obiđem mnoge zemlje i gradove za vreme pauze.“

„Ljudi u inostranstvu su vrlo spontani i ljubazni. Evo jedne situacije koja mi se desila. Imao sam problem da zatvorim vrata od prikolice. Ne znam ni sam kako se to desilo. Čovek koji je prolazio skuterom mi je prišao. Ne govorim nemački ali sam ukapirao da želi da mi pomogne. Dovoljno je bilo samo da pritisne vrata još malo više nego što sam ja sam mogao i
vrata su se zatvorila.“ – dodaje Dejan

Da li je postojala podrška kolega?

„To je jako bitna stvar. Kolektiv je fenomenalan. Kako sam kolektiv u firmi, tako i ostali vozači. Bez obzira ko odakle dolazi, tu smo svi isti. Uvek se nađe zajednički jezik. Kome treba pomoć ljudi priđu sami da pomognu. Kolege iz firme uvek kada sam pozvao za pomoć svi su vrlo radno pomagali i savetovali me iz njihovih iskustva. Poziv vozača je specifičan jer ljudi ovde nemaju predrasude.“

Foto: Promo

Gde možemo uputiti ljude koji planiraju da se bave ovim poslom?

„Meni je lično puno pomogao Vasilije iz FRIGO BRIGADE. Bukvalno mi je oko celokupne procedure pomogao. Pripremio mi je svu dokumentaciju i vodio me svuda gde je trebalo da apliciram. Uz njegovu pomoć sam vrlo brzo i lako stigao do posla.

Slobodno se mogu obratiti Vasiliju na broj telefona
060 33 11 730.

Takođe savetujem da ljudi pogledaju i njihov web sajt www.frigobrigada.rs/ jer tu su bukvalno sve informacije i sve je lepo objašnjeno korak po korak o poslu vozača kamiona
u Evropi.“

Da li se brzo i zavoli ovaj posao?

„Tu sam sada u Paraćinu na odmoru. Provodim vreme sa porodicom i prijateljima. Za vikend se vraćam nazad u kamion na posao. Na odmoru mi je lepo ali mogu reći da mi već malo i nedostaje posao. Osećanja su pomešana.“

Dejan je takođe i uspešan sportista. Sa sedamnaest godina je majstorirao karate, a već dvadesetijednu godinu se bavi i borilačkom veštinom Nindžucu. Takođe se bavi i praktičnim streljaštvom. U braku je i ima ćerku.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare