Foto: Shutterstock

Učiteljica ili učitelj - bitan faktor u životu svakog đaka , ali i roditelja. Neko ko četiri godine gleda vaše dete kako odrasta, uči ga, vaspitava i utiče na njega. Školski psiholog Branka Tišma ima poduže iskustvo u formiranju odeljenja i spajanju učitelja i đaka. Za Nova.rs je podelila i spisak roditeljskih želja - osobine koje treba da ima učitelj najbolji baš za njihovo dete. Svašta se našlo na tom spisku, a ima i onih roditelja kojima je bitan izgled učiteljice.

U dugogodišnjoj praksi naša sagovornica pažljivo je beležeila sve što je čula od roditelja kada se postavi pitanje – kakav treba da bude učitelj ili učiteljica vašeg deteta?

„Pravedan, da pripremi za 5. razred, mlađa, autoritet, stroga, da postavlja granice i zahteve, da ne viče, topla osoba, nepopustljiva, sa razumevanjem, strpljiva, normalna, nasmejana, čvrsta ruka, komunikativan, kreativna, savremena, starog kova, zabavna, emotivna lepa, da da jasne granice, interesantna, zdrava…“ – poduži spisak želja koje ne mogu uvek da se ostvare.

Branka Tišma Foto: Privatna arhiva

Iz priloženog vidi se da ovaj spisak osobina oslikava vreme i trendove u kojem živimo.

Naša sagovornica objašnjava da kada se odlučuje o tome koji će đak biti raspoređen kod nekog učitrelja, ulogu igraju i neke suprotnosti.

„Vodite i računa o tome da neke karakteristike učitelja i šaka budu kontra jedno drugome. Imate zahtevnog učitelja koji je jasan sa svojim kriterijumima i jedno povučeno, tiho dete, kome ne odgovara glasan razgovor, nećete ih spojiti. Imate dete koje je brzo u svemu i učitelja koji je sistematičan – gledate da ih ne spojite“, objašnjava Tišma.

Ona kao ogroman problen izdvaja i to da roditelji često biraju jednog istog popularnog učitelja, a on ne može da primi baš sve đage u jednoj generaciji.

„Imate generaciju od 120 dece, a 60 roditelja žele kod istog učitelja“, objašnjava naša sagovornica i dodaje da roditelji kako bi stigli do željenog učitelja neretko potežu i „veze“ od direktora škole, preko loklane samouprave do Ministarstva prosvete.

Ipak, naša sagovornica napominje da učitelj nije jedina karika od koje zavisi čitav uspeh i sazrevanje đaka. Bitna je cela škola, ambijent i kolektiv u kojem boravi – objašnjava Tišma.

Bonus video: Život srpskog učitelja


Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter

Instagram