Podeli
Foto: printscreen/facebook.com/watch/srpskadesnica.rs

Cilj postavke je da pokažemo ljudima u Srbiji šta se dogodilo u Tuzli u maju 1995. godine, kaže za portal Nova.rs Sinan Alić, predsednik Fondacije "Istina pravda pomirenje" o izložbi "Kapija - i kad boli, istina je lijek", čije otvaranje je sinoć u Centru za kulturnu dekontaminaciju pokušao da spreči vođa Srpske desnice Miša Vacić sa saradnicima.

Na izložbi “Kapija – i kad boli, istina je lijek” izložena su dokumenta sa suđenja Novaku Đukiću, nekadašnjem komandantu Taktičke grupe “Ozren” Vojske Republike Srpske, koji je, prema navodima optužnice, naredio artiljerijskom vodu 25. maja 1995. godine da iz topova granatira Tuzlu, kada je poginula 71 osoba.

Foto: printscreen/facebook.com/watch/srpskadesnica.rs

Izložba je, prema rečima organizatora iz Fondacije “Istina pravda pomirenje”, pripremana godinama, trebalo je da bude otvorena u maju, na godišnjicu zločina, ali je zbog pandemije odložena za jesen. Odmah po otvaranju izložbe sinoć, Miša Vacić je upao u CZKD, pokušao je da otme mikrofon organizatorima i da iznese svoju verziju događaja u Tuzli, prema kojoj je “naučno dokazano” da granatiranja grada nije bilo i da su sudski veštaci iz tri zemlje dokazali da su “mine bile postavljene unapred” i da su to uradili teroristi, te da se radi o “zloupotrebi nečije smrti”.

Председник Српске Деснице Миша Вацић обратио се медијима и окупљенима у Центру за културну деконтаминацију, поводом отварања изложбе "Капија – И кад боли, истина је лијек". У духу права на различито мишљење и права слободе говора, изнео је научно доказане тврдње судских вештака из Израела, Француске и Чешке које несумњиво доказују да се 25.05.1995. није десило гранатирање, већ је постављен експлозив на самом тргу од стране терориста. Београд је показао да није капитулирао! 🇷🇸

Posted by Српска Десница on Петак, 09. октобар 2020.

– U Srbiji, prema pričama u medijima koje finansira državni sistem, ispada da su Bošnjaci suicidan narod, da sami sebe ubijaju. Izloženi su sudski dokumenti, dobijeni iz zvaničnih izvora, pa neka ljudi sami zaključuju ko je ubio sve te ljude. U centralnom delu postavljen je i pano tri i po sa 1,4 metara sa ispisanim imenima 71 žrtve, prosek godina tih žrtava je 22, a najmlađa je imala dve, pa neka ljudi sami razmisle zašto su ti ljudi ubijeni i u ime kojih ciljeva – kaže Alić, govoreći o motivima za izložbu. Krajnji cilj izložbe je, kako navode u Fondaciji, pomirenje, do koga će doći saznanjem i prihvatanjem istine o dešavanjima o ratu u Bosni.

Sinan Alić Foto: printscreen/RTV7 Tuzla

Programski direktor Inicijative mladih za ljudska prava Ivan Đurić, koji je trebalo da otvori izložbu, kaže da je Vacić došao da bi “skrenuo pažnju na sebe i snimio se za Fejsbuk” i da ne treba pridavati mnogo značaja njegovom potezu.

– Taj nacionalni mejnstrim pokušava to da podmetne kao neku novu istinu, a on je deo te propagande u funkciji prikrivanja zločina i zločinaca. Snimila ga je kamera i otišli su – kaže Đurić.

Alić je zadovoljan posetom na izložbi u večeri otvaranja, navodeći da je bilo dovoljno ljudi, s obzirom na koronavirus.

Sinoćni upad u CZKD među prvima je osudio Građanski demokratski forum, navodeći u saopštenju da je to “dokaz da se kriminalne, desničarske, nacionalističke grupe ponašaju potpuno slobodno jer ih državni sistem politički, zakonski i policijski ni na koji način ne dovodi u pitanje”.

“Kad god se kreativni i razumni pojedinci i grupe na objekativan način pozabave našom tmurnom sadašnjicom i tragičnom prošlošću, tu su Vacić i njemu slični, da ugroze, onemoguće i zastraše one koji su spremni da otvaranjem i najtežih tema povuku društvo napred. Takvo nazadno, kriminalno ponašanje dokazuje da društvena svest koja je i dovela do krize, ratova i stradanja na našim prostorima, nije iščezla, već da, naprotiv, stalno jača i ima podršku režima”, navodi se u saopštenju i dodaje da GDF „podržava sve razumne društvene grupe i pojedince koji se bave objektivizacijom naših društvenih procesa i osuđuje divljanje primitivaca koji imaju zaštitu vlasti”.

Komentari

Vaš komentar