čačak ugostitelji
Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs

Ugostitelji, koji su protestovali zbog zaključavanja ispred Gradske uprave u Čačku, u velikim su problemima jer i dalje moraju da plaćaju sve pripadajuće dažbine lokalnoj samoupravi.Prema rečima Milana Bulije, vlasnika pečenjare u selu Slatina, nadomak Čačka, jedinu pomoć koju je dobio od države je tri puta po 30 hiljada dinara tokom prošle godine.

„I dalje plaćamo zakup, sve obaveze gradskoj upravi, takse za isticanje firme i ekološke, kao i zaposlene radnike u našem lokalu“, rekao je on za Nova.rs .

Prema njegovim rečima, tri puta u jednom mesecu je obavezan da izmiri dugovanja.

„Na početku, dakle svakog 1. plaćamo takse za isticanje firme, 15. doprinose za mene i do 30. platu za radnika“, precizirao je on i izrazio očekivanje da će država ugostiteljima izaći u susret imajući u vidu vremenski period koliko su bili pod zabranom rada, kao što je slučaj i sada. Naš drugi sagovornik, koji je želeo da ostane anoniman, kaže da ne očekuje ništa.

On navodi sa se jutros provozao kroz grad samo da bi video koji lokali su, uprkos zabrani, otvoreni.

Pročitajte još:

„To se uvek zna, ko ima zaleđinu u SNS on može da radi. Da li verujete da sam šokiran. Ja nisam otpustio radnike, uredno plaćam sve namete. Žao mi je onih ljudi koji imaju po 30, 40 zaposlenih jer ne znam kako će izaći na kraj sa obavezama. Ovde se i dalje prave kovid žurke, ali njih Komunalna inspekcija neće da kazni jer su zaštićeni kao Beli medvedi. I ja sam sada prvi put suočen sa problemom jer me muči neizvesnost koliko će sve ovo da traje“, istakao je naš sagovornik.

On je naglasio da su pojedini ugostitelji predložili da blokiraju „Lidl“, jer, prema njegovim rečima tamo je velika koncentracija ljudi, što je potpuno besmisleno, dok je njima rad zabranjen.

Sa druge strane Načelnik službe za lokalnu poresku administraciju, Dule Savković tvrdi da nameti ugostiteljima kada je u pitanju ovaj resor nisu veliki.

„Oni su u obavezi da plaćaju ekološku taksu i njih ne otpisujemo. Ovom prlikom pozivam sve one koji nisu prijavili lokale da to učine kako bismo im na osnovu njih uručili rešenja. Komunalne i takse za isticanje firme plaćaju samo oni koji imaju promet veći od 50 miliona dinara. Kada je u pitanju komunalna taksa, njoj čak 99 odsto privatnika ne podleže“, izjavio je Savković za Nova.rs.On je dodao da, takođe, naknade za postavljanje bašti, i one koje već postoje, za sada, neće biti umanjene.

„Ostale obaveze, poput poreza, doprinosa i drugih nameta obavezni su da izmiruju Poreskoj upravi koja je pod ingerencijom države i mi sa tim nemamo ništa“, zaključio je on svoje izlaganje.

Todorović: Delimično ublažene mere

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović oglasio se saopštenjem za javnost povodom delimičnog ublažavanja mera Kriznog štaba u oblasti ugostiteljstva, ali i drugih preduzetničkih delatnosti, kao što su cvećare, knjižare, gvožđarske i druge radnje. Kako je navedeno, ove mere stupile su na snagu juče.

Nakon otvorenog i iskrenog razgovora sa predstavnicima čačanskih ugostitelja, koji su mi se obratili sa molbom za tumačenje odredbi Uredbe o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID – 19, održao sam sastanke sa državnim zvaničnicima, sa ogromnom željom da zajednički dođemo do modela koji bi bio prihvatljiv, u uslovima veoma teške epidemiološke situacije, rekao je on.

Grad Čačak je, kako je istakao, svestan složene situacije, u kojoj se nalazi delatnost ugostiteljstva, kao i još neke preduzetničke delatnosti. Mere Kriznog štaba nisu u ingerenciji Grada, ali smo učinili sve da život i rad u našem gradu, funkcionišu u ovom teškom vremenu. Uz veliko razumevanje nadležnih , došli smo do rešenja koje je jedino moguće u ovom trenutku, smatra gradonačelnik.

Kako je naveo generalni sekretarijat Vlade, dao je mišljenje o primeni ove Uredbe i preporuka Kriznog štaba, u kome stoji da šalterska prodaja hrane i pića, u tom smislu, ne spada u oblast ugostiteljstva, koja obuhvataju prodaju hrane i pića (restorani, kafići, barovi, klubovi, splavovi, šalteri i kiosci za prodaju hrane i pića i sl.)

Napomena je da se moraju poštovati sve druge preventivne, epidemiološke mere, kao i da restoran mora biti zatvoren za rad sa strankama u neposrednom kontaktu. Deo objekta u kojem se sedi i poslužuje, mora biti zatvoren, a deo objekta koji ima šalter za direktnu, neposrednu predaju hrane kupcu, može raditi, istakao je on.

Vlasnik ili odgovorno lice u privrednom subjektu, je dužan da se stara o tome da se onemogući okupljanje većeg broja ljudi ispred šaltera. U protivnom će se smatrati, da pravno lice ili preduzetnik nije primenio sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, naglasio je.

Ukoliko je delatnost takva da podrazumeva usluživanje, tako što će kupci/korisnici boraviti duže vremena (duže od 15 minuta), u zatvorenom prostoru, bez maski i na odstojanju od minimum 1,5 metra, onda je takav objekat nebezbedan, ukazao je Todrovic.

Bitan činilac je sigurnost i bezbednost pružanja usluga, odnosno obavljanja privredne i druge delatnosti , a tu se misli na knjižare, cvećare, prodaju farbarske i gvožđarske robe, zakljucio je Todorović.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar