Iako su nadležni obećali da će ove sezone doneti pravilnik o korišćenju troniteta u saobraćaju - još ga nema. U međuvremenu, na traumotologiji svakog dana zbrinjavaju one koji se povrede prilikom pada s trotineta. Od početka godine, oko 150 vozača trotineta je ozbiljno povređeno ili operisano. Jedan vozač je i nastradao, a najčešći uzrok povreda je i vožnja bez zaštitne opreme.
Trgovci kažu da su do sada uvezli oko 80.000 trotineta, ali je taj broj mnogo veći jer ih naši građani kupuju i u inostranstvu, prenosi RTS.
Samo u Beogradu, na ulici je svakodnevno oko 20.000 korisnika trotineta, a trgovci prilikom prodaje ne sugerišu vozačima bar kupovinu kacige koja bi trebalo da bude obavezan deo opreme.
„Ono što bi hteli to je da se brzina ograniči na 25 kilometara na sat to je osnova kako bi se trotineti bezbedno vozili na putu. Pored toga obavezno korišćenje zaštitne opreme“, rekao je prodavac trotineta Dušan Cincar.
U Komitetu za zaštitu motociklista, takođe, traže da se država što pre oglasi i kategorizuje staze i ograniči vožnju trotineta tamo gde to može ugroziti pešake.
„Podsetićemo da lečenje polutraumatskih povreda koštaju od 30 hiljada evra do 3 miliona evra tu su i traumatske povrede koje mnogo koštaju“, izjavio je Vladimir Jevtić iz Komiteta za zaštitu motociklista.
Trotineti, oni bolji, razvijaju brzinu i do 80 kilometara na čas, a mnogi od njih nemaju ni osnovnu svetlosnu signalizaciju. Često oni koji voze trotinet gledaju i u mobilni telefon, a provlačenje između pešaka je najčešća pojava.
Zato na jednog povređenog trotinetistu ide i jedan povređeni pešak. Povrede su često lakše, ali traže medicinsku negu koja u vreme korone i nije tako jednostavna.
Bonus video – Ispijanje vina tokom vožnje skuterom po vodi
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare