Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je danas da izgradnja metroa u Beogradu počinje u novembru, radovima na budućem depou na Makiškom polju.
Na otvaranju „Železničke letnje škole“ u organizaciji Fondacije „Konard Adenauer“ i Transportne zajednice, Vesić je rekao da se „ubrzano radi na eksproprijaciji zemljišta“ za gradilište.
„Nakon toga se počinje sa kopanjem tunela, gde će najveći deo prve linije, od Železnika do Karaburme biti pod zemljom i verujemo da ćemo je završiti do 2028. godine. Prva linija je dugačka oko 21 kilometar i imaće 21 stanicu, dok će druga linija biti gotova 2030. godine, ona počinje u Zemunu i završava se u Mirijevu“, naveo je Vesić.
On je rekao i da će prve dve line metroa koštati 4,4 milijarde evra. Po njegovim rečima, glavni problem sa javnim prevozom u Beogradu je to što je „osnovni podsistem“ autobuski i red vožnje ne može da se ispuni jer zavisi od gužve u saobraćaju.
„Ne postoji grad veličine Beograda u Evropi u kojem je osnovni podsistem autobuski, i zato je neophodno da se grad što pre preorijentiše na šinski podsistem koji je nezavisan i omogućava da se gradjani brzo prevezu. Zato su Beogradu potrebni tramvaj i BG voz, kao i širenje tramvajske mreže“, kazao je zamenik gradonačelnika.
Vesić je dodao da se radi i na usavršavanju sistema gradske železnice što košta 1,2 milijarde evra, kao i na produženju tramvajskih linija za 50 kilometara.
„Gradska železnica treba da omogući da se sve prigradske opštine povežu sa gradom brzom i efikasnom železničkom vezom“, izjavio je on.
Direktor Transportne zajednice, Matej Zakonjšek, rekao je da je cilj dovesti mlade profesionalce kako bi podelili svoje znanje, povezali se i iskoristili ovaj program, a „to jača region i samim tim i Evropu“.
On je dodao da je železnica u regionu proteklih godina bila zanemarena, a kvalitet je opao te „anjak povezanosti u regionu zahteva našu hitnu pažnju“.
„Sada imamo Transportnu zajednicu koja spaja mlade profesionalce i administracije i kolege iz Evrope koji će pomoći da promenimo ovakvu prošlost u mnogo svetliju budućnost“, rekao je on i dodao da postoji i akcioni plan za železnicu kako bi se ona narednih godina modernizovala.
Predsednik Fondacije „Konard Adenauer“ za Srbiju i Crnu Goru, Norbert Bekman, naveo je da će se narednih dana na skupu diskutovati o tome kako organizovati železnički sistem na lokalnum nivou, u regionu i u Evropi. Po njegovim rečima, u svetlu „Evropskog zelenog sporazuma“, železnički transport je bitan.
„Učestvovati u idejama kako popularizovati održivi železnički saobraćaj – to je vrlo važno za našu fondaciju, kao evropsku“, naglasio je Bekman i dodao da to nije samo zanimljiva tema, već da je to budućnost.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare