Foto: Beoinfo, Goran Srdanov, Vesna Lalić/Nova.rs

Autobus gradskog prevoza u Beogradu na liniji 511 koji se nedavno zapalio tokom vožnje otvorio je opet u javnosti pitanje koliko su bezbedna vozila kojima se građani glavnog grada prevoze. Dodatnu zabunu među građanima unosi činjenica da na brojnim vozilima koje srećemo po gradu možemo videti nalepnicu da su u "procesu sertifikacije", jer nije jasno da li su ti autobusi prošli sve potrebne testove bezbednosti ili je njihova provera još u toku.

Vozila GSP-a na kojima piše da su u procesu sertifikacije i dalje se nalaze na ulicama Beograda, iako je prema ranijim najavama predsednika Privremenog organa Grada Beograda Aleksandra Šapića taj proces trebalo da bude okončan najkasnije do kraja novembra prošle godine. Iako je rečeno da će do tada biti ispravljeni svi nedostaci, izgleda da se to još uvek nije desilo.

Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu za Nova.rs ocenjuje da su pomenute nalepnice čista glupost i da ne znače ništa.

Foto: Printscreen/X/@MilosKrstic2211

„Svako vozilo koje izađe u sistemu javnog prevozana ulice mora biti tehnički ispravno, u protivnom ne sme prevoziti putnike. Nadzor moraju da vrše kontinuirano Uprava saobraćajne policije, Sekretarijat za javni prevoz i gradska inspekcija“, kaže Jovanović.

Sagovornik Nove dodaje da je problem to što sistem ne funkcioniše, a pre svega inspekcija, pa se sve to pokriva nalepnicom o sertifikaciji.

„Kao da grad nije odgovoran ako se nešto desi, jer je autobus u nekom procesu. To je epska glupost i bezobrazluk. Putnici moraju znati da je vozilo koje je tog dana pušteno u javni prevoz – bezbedno, čisto i konfrono, u protivnom, šta onda plaćamo i nosimo li glavu u torbi“, pita se Jovanović.

Kad „proces sertifikacije“ traje beskonačno

Nalepnica „vozilo u procesu sertifikacije“ znači da je ono u fazi kontrole da li poseduje sve parametre koji su zacrtani, odnosno da li ispunjava sve uslove da saobraća u sistemu gradskog prevoza.

Aleksandar Šapić Foto: Dnevnik

Šapić je još sredinom oktobra prošle godine najavio da će ovaj proces piti završen u roku od 30 do 45 dana, što znači najkasnije do kraja novembra, do čega nije došlo.

Nešto fali, ali…

Prema rečima Šapića, proces sertifikacije trebalo je da obuhvati proveru da li vozilo poseduje klima-uređaj i grejanje, ispravan GPS uređaj, odnosno vozačku konzolu bez koje nije moguće detektovati i locirati vozilo, tačnije nije „vidljivo” na aplikaciji. Takođe se kontrolisalo da li vozila imaju zvučnike, displej-uređaje, dovoljan broj sigurnosnih kamera i da li poseduje uređaj za plaćanje karata.

PROČITAJTE JOŠ

„Кada na vozilu građani vide nalepnicu na kojoj piše da je vozilo u procesu sertifikacije, to znači da je nešto od navedenog falilo i da je dat rok za ispravak. Кada se nedostaci isprave, vozilo dobija svoj jedinstveni broj i biva zavedeno u našoj bazi. Tako ćemo posle više desetina godina saznati tačan broj vozila u sistemu javnog prevoza. Trebalo bi da proces sertifikacije bude završen u roku od 30 do 45 dana“, naglasio je tada Šapić.

Foto: Printscreen Tanjug/Video

On je tada rekao i da kontrolori rano ujutru vrše kontrole na stajalištima. Osvrnuo se i na stepen čistoće u vozilima, kao da nam je to jedini problem.

„Samo u toku leta napisano je kazni u iznosu većem od 150 miliona dinara. Primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je svega nekoliko miliona dinara kazni. Pored svega toga, i dalje imamo probleme – još uvek svi autobusi nisu čisti onako kako bismo želeli da budu i ne radi u svima klima-uređaj. Ipak, u sledećem našem koraku potrudićemo se da takve pojave svedemo na minimum. Taj korak je sertifikacija vozila“, naglasio je Šapić.

Nova.rs je pitala predstavnike Grada Beograda kada će biti završen proces sertifikacije vozila gradskog prevoza, ali do objavljivlanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

BONUS VIDEO: Kako je goreo autobus na Brnakovom mostu 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare