Željko Mitrović je za potrebe svoje firme „Er Pink“ podigao devet kredita čija je ukupna vrednost gotovo 36 miliona evra. Nakon skandala sa prizemljenjem aviona, „Er Pinku“ su oduzete dozvole za javni prevoz, a mora da isplati još oko 10 miliona evra preostalog duga. Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, Mitrovićeva kompanija traži način da prevaziđe „krizu“, odnosno nastavi poslovanje.
„Er Pink“ dospeo je u žižu javnosti kada je, u februaru ove godine, nedeljnik Radar objavio da su avioni ove kompanije prizemljeni, a rad obustavljen.
Do prizemljenja, Mitrović je za svoju kompanju podigao kredite čija se vrednost meri u desetinama miliona evra.
Vlasnik „Pink“ imperije je za svoju pomenutu avio-kompaniju, kod nekoliko banaka, podigao devet kredita, čija je ukupna vrednost skoro 36 miliona evra.
Od toga, oko 21,5 milion je u evrima, dok se za ostatak iznosa Mitrović zadužio u američkim dolarima.
Prema zvaničnim podacima iz finansijskog izveštaja, na kraju prošle godine, preostali dug iznosio je oko 1,22 milijarde dinara, odnosno nešto više od 10 miliona evra, a samo tokom te 2023, Mitrovićeva avio-kompanija morala je da otplati oko 3,8 miliona.
U napomenama objavljenim uz finansijski izveštaj navodi se da je nakon perioda na koji se odnosi izveštaj, dakle u 2024. godini, izvestan nastanak finansijski značajnog događaja, „sa aspekta načela stalnosti poslovanja“ kompanije, a koji može da ima „prožimajući uticaj na rezultate poslovanja“. Naime, „Er Pink“ je „vratio dozvole“ za letenje, kao i kompletnu flotu Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, čime je rad ove kompanije zaustavljen.
Potom, dalje se navodi da je rukovodstvo „Er Pinka“ svesno „postojanja finansijski značajne neizvesnosti“ u vezi sa tim događajem koji „može da izazove sumnju u mogućnost Er Pinka da nastavi svoje poslovanje u skladu sa načelom stalnosti“.
„Ipak, rukovodstvo Društva aktivno razmatra o načine i mere za prevazilaženje novonastale situacije u smislu nalaženja novih načina za nastavak poslovanja i pregovaranje modela za aktivno servisiranje svih svojih dospelih i budućih obaveza prema poveriocima“, zaključuju iz „Er pinka“.
Mitrovićev „Er pink“ dopeo je u fokus javnosti u febraru, kada je nedeljnik „Radar“ otkrio da je telo Evropske unije za civilni saobraćaj (EASA), nakon otkrivenih nepravilnosti, tražilo da ova avio-kompanija vrati tri AOC dozvole za letenje koje su neophodne za obavljanje javnog avio-prevoza, a vrlo brzo ih je ova kompanija i vratila Direktoratu civilnog vazduhoplovstva. To znači da su njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio-kompanije obustavljen.
Direktorat je potom sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuo tri kompanije, od kojih je jedna u vlasništvu kuma predsednika Srbbije Nikole Petrovića, a druge dve su Mitrovićeve – „Er pink“ i njena ćerka firma i „Er emeralds“.
EASA je, kako je objavio nedeljnik “Radar”, pokrenula istragu, tačnije reviziju dozvola tih avio-kompanija zbog sumnji da ozbiljno krše pravila EU o vazdušnom saobraćaju. Umesto da bude sprovedena detaljna istraga u Srbiji, one su Direktoratu za civilno vazduhopolovstvo vratile dozvole, a potom su skinutе sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera.
„Radar“ je objavio predstavnici EASA na sastanku sa nadležnima u Srbiji izneli sumnje da su Petrovićeva i Mitrovićeve kompanije falsifikovali dužinu letenja i da su prevozili oligarhe iz Rusije, bliske režimu Vladimira Putina, kao i sumnjiv teret.
„Er pink“ je, inače, u vlasništvu Željka Mitrovića (48,02 odsto), njegove Pinke medija grupe (1,98) i Aleksandra Ilića (50 procenata).
BONUS VIDEO Šta se krije iza odluke da Er Pink naglo „sleti“
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare