Foto: Björn Trotzki / imago stock&people / Profimedia/Dusan Milenkovic/Amir Hamzagic/ATAImages

Nakon što je nadležno telo EU oduzelo tri dozvole Er Pinku, Direktorat za civilno vazduhoplovstvo izbrisao je sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera tri avio - kompanije - osim pomenute čiji je suvlasnik Željko Mitrović, na spisku više nije ni ona iza koje stoji Nikola Petrović, kum Aleksandra Vučića. Privatne avio kompanije koje imaju dozvole za letove u EU imaju još dva dobro poznata srpska biznismena.

Vlasnik Pinka Željko Mitrović stoji iza najmanje dve avio kompanije, a kako je objavio novi nedeljnik “Radar” , telo EU za civilni saobraćaj (EASA) zatražilo je od Er Pinka da vrati tri AOC dozvole, što su oni i učinili. EASA je prilikom kontrole ustanovila brojne nepravilnosti, zbog čega su Pinkovi avioni praktično prizemljeni.

Direktorat za civilno vazduhoplovstvo objavio je potom da je Er Pink skinut sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera.

Prema zvaničnim podacima Agencije za privredne registre Željko Mitrović je vlasnik 48 odsto udela u Er Pinku, oko dva odsto ima Pink medija grup. Preostalih 50 odsto akcija su u vlasništvu Aleksandra Ilića.

Željko Mitrović Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Na kraju 2022. ova firma imala je oko 150 zaposlenih i ostvarila je neto dobitak od oko 4,5 miliona evra.

Sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuta je još jedna avio kompanija povezana sa Mitrovićem. Reč je o “Air Emeralds”, čiji je formalni vlasnik Air Pink. Obe kompanije nalaze se na istoj adresi, u Japanskoj ulici na Novom Beogradu.

Zanimljivo je da druga avio firma u kojoj je Mitrović suvlasnik na kraju 2022. nije imala zaposlenih, a kako piše u finansijskom izveštaju, ostvarila je neto dobitak od 403.000 dinara.

Nikola Petrović

Sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera je i firma “Star fly wings”, čiji je stopostotni vlasnik biznismen Nikola Petrović, ali se nalazi na istoj adresi kao i “Air Pink”.

Reč je o bivšem direktoru Elektromreža Srbije, koji je inače i kum predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Kako je pisao Krik, on je avio kompaniju kupio od Stanka Subotića.

Nikola Petrović Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Kako je pisao KRIK, ovaj posao obavljen je van očiju javnosti – Petrović ga je sklopio skriven iza ofšor firme registrovane u Luksemburgu.

Prema finansijskom izveštaju iz 2022, ova avio kompanija imala je osam zaposlenih, a ostvarila je neto dobitak od oko 450.000 evra.

Petar Matić

Dozvole za letove u inostranstvo ima i firma MPC Air, koja je u stopostotnom vlasništvu MPC holdinga. NA sajtu APR se navodi da iza te kompanije stoji Centurion Venture Capital iz Holandije, ali u evidenciji stvarnih vlasnika piše da je reč o kompaniji Petra Matića.

MPC Air ima pet zaposlenih, a na kraju 2022. ostvarila je neto dobitak od oko 28.000 evra.

Veselin Jevrosimović

U Srbiji je registrovana još jedna kompanija čiji je suvlasnik poznati biznismen, a koja ima dozvole za letenje u EU. Reč je o firmi “Prince Aviation”, čiji su vlasnici CT Management poslovno savetovanje, Đorđe Jovanović i SLobodan Stričević

Međutim, u evidenciji stvarnih vlasnika pominje se još jedno ime – Veselin Jevrosimović, koji je osnivač firme CT Management poslovno savetovanje” iz Ljubljane.

Veselin Jevrosimović, Foto: Starsport

Prema finansijskom izveštaju za 2022, “Prince aviation” ima 102 zaposlena, a te godine ostvarila je neto dobitak od oko 4,2 miliona evra.

Dozvolu za letove u EU ima i kompanija “Tinadar aviation”, koja se nalazi u vlasništvu Letonca Arnoldsa Minginsa (49 odsto) i Nemanje Jovanovića (51 odsto). Osnovana je u martu 2022, a na kraju te godine imala je neto dobitak od 12.000 dinara.

BONUS VIDEO Er Srbija od danas bez aviona grčke kompanije Maraton erlajnz: Šta do sada znamo i šta dalje nakon incidenta na beogradskom aerodromu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare