Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs

Nevladina organizacija Centar za evropske politike (CEP) danas je, povodom 15. marta - Svetskog dana prava potrošača, upozorila da je stanje zaštite potrošača u Srbiji nezadovoljavajuće i da su oni u Srbiji u lošijem položaju u poređenju sa potrošačima u Evropskoj uniji.

Uobičajena praksa trgovaca u Srbiji je da daju negativan odgovor na reklamaciju, potrošačkim organizacijama nedostaje veća podrška države, a kada problem dođe do suda, potrošači takođe nisu dovoljno zaštićeni, ukazao je CEP u saopštenju.

Programski menadžer CEP Dušan Protić istakao je da je,pravno gledano, Srbija zaštitu prava potrošača „uvezla“ iz EU, sa čijim pravom je uklađen i važeći Zakon o zaštiti potrošača, ali da je, uprkos tome, stvarni položaj potrošača i dalje daleko lošiji od nego u zemljama EU.

Razlozi slabe primene su, objasio je on, nedovoljni i neefikasni mehanizmi nadzora nad poslovanjem trgovaca u pogledu ostvarivanja propisanih obaveza u odnosu na potrošače, neadekvatni instrumenti za zaštitu potrošača, kao i nizak nivo obaveštenosti o pravima potrošača.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram