Za projekat beogradskog metroa, odnosno angažovanje različitih firmi, instituta i fakulteta, u poslednje dve godine izdvojeno je bar 400 miliona dinara (oko 3,5 miliona evra), vidi se na osnovu ugovora objavljenih na Portalu javnih nabavki.
U poslednjem tenderu je beogradskom Rudarsko-geološkom fakultetu poveren stručni nadzor nad izradom elaborata o geološkim istraživanjima za deonicu metroa od stanice Pančevački most do kraja prve faze linije 1, piše danas Nova ekonomija.
Ugovor za taj posao je vredan 795.000 dinara (bez PDV-a), a za samu izradu tog elaborata angažovana je grupa ponuđača koju čine Institut za rudarstvo i metalurgiju (Bor), Hidrozavod DTD (Novi Sad), Rudarski institut (Beograd), Geoing Group (Beograd) i Geomag (Surčin, Beograd).
Njima je dodeljen ugovor vredan 15,9 miliona dinara (bez PDV-a). Geološka ispitivanja za ovu deonicu metroa već su uradjena tokom prethodne godine, ali je u međuvremenu promenjen način izgradnje.
Radi se o tome da će se deo, od stanice Pančevački most, uključujući i stanicu Karaburma, graditi TBM-om (mašina za bušenje tunela), pa je stoga potrebno sprovesti nova geološka istraživanja u tom delu linije.
Iako su istraživanja na deonici prve faze Linije 1 izvršena u 2021. godini, u međuvremenu je došlo do promene „tehnologije gradnje na jednom delu trase“, odnosno povećana je dubina tunela.
Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki poništila je jedan od tendera u vezi sa projektom izgradnje beogradskog metroa, zbog podnetog zahteva za zaštitu prava, piše portal.
Radi se o javnoj nabavci koju je krajem jula objavilo JKP „Beogradski metro i voz“ gde traži firmu koja će izraditi „geotehničke projektne izveštaje koji bi trebalo da dokažu da će građevinska konstrukcija metroa, tokom građenja i korišćenja, biti otporna i stabilna na uticaj tla, stena i podzemnih voda“, piše u tehničkoj specifikaciji.
Pratite nas i na društvenim mrežama: