Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Vozačima privatnog prevoznika Banbus danas je ponuđeno da za polovinu meseca marta prime osam hiljada dinara, što je sramota, jer smo do 16. marta radili u punom kapacitetu, priča za Nova.rs jedan od vozača Dragan Velimirović i navodi da je to samo jedna od nepravilnosti u radu ovog privatnog preduzeća.

Platu za februar, koja iznosi prosečno od 65 do 70 hiljada, kako dodaje, primili su regularno 25. marta. Kada je počelo vanredno stanje, 16. marta obustavljene su sve vožnje ovog autoprevoznika.

Niko im se, objašnjava Velimirović, nije javljao 25. aprila kada je trebalo da bude plata za mart, već su tek 29. aprila dobili poruku da će biti isplata.

„Kolege koje su otišle kažu mi da su dobili samo po osam hiljada dinara uz obrazloženje da ne može drugačije, da će posle 1. maja da dobiju još osam hiljada, pa onda kasnije opet neki ostatak. To je sramno, jer smo mi naše plate zaradili“, ističe.

 

On podseća da je Banbus dohodovna firma, odnosno da sve što urade oni odmah naplate.

„Te pare koje je trebalo da dobijemo za prvu polovinu marta mi smo zaradili i uneli u firmu, te pare postoje. Kod nas nema na poček, svaka vožnja se odmah naplati“ naglašava Velimirović.

Prema njegovim rečima, vozači koji su otišli po isplatu od osam hiljada dinara bili su prinuđeni da potpišu da će period koji nisu radili zbog vanrednog stanja da im se računa kao da su bili na godišnjem odmoru.

„Tako ostaju bez godišnjeg odmora za ovu godinu. Nemam nameru da to potpišem“, dodaje Velimirović, koji je po zanimanju pravnik, a kao vozač za Banbus radi 16 meseci i to uvek po ugovoru na određeno vreme.

On ne veruje u objašnjenja da kompanija trenutno nema novaca.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

„Kriza je, nema novca, to su samo njihove floskule da bi ljudi pristali da se odreknu godišnjeg odmora, a tih osam hiljada je trebalo da posluži da im se zamažu oči“, ubeđen je Velimirović.

On ukazuje i na druge propuste u radu ovog prevoznika. Kao primer navodi da je njemu i njegovim kolegama više puta bila ugrožena bezbednosti, jer su vozili neispravne autobuse.

„Vozili smo ekskurzije, kada je policija posumnjala u ispravnost autobusa. Za naša tri vozila je na vanrednom tehničkom pregledu zaključeno da kočioni sistem nije ispravan. Međutim, naša firma je to pokušala da zataška time što je saopštila da su vozila isključena jer vozači nisu imali identifikacione pločice. Iz same uprave saobraćajne policije tada su naveli da pločice nisu bile problem, već da je bezbednost bila ugrožena“, prepričava Velimirović.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Dodaje da su mu otkazivale kočnice više puta na vozilima, ali da srećom nije došlo do nekih većih ekscesa jer je bio svestan u kakvom su lošem stanju autobusi.

Kad je jednom taj problem, kako navodi, dospeo u medije, „kompanija je opet demantovala da je u pitanju vozilo, već je uvek prebacivala odgovornost na vozača, iako se to svaki put pokaže kao netačno“.

U privatnom prevozniku Banbus nisu odgovorili na više pisanih zahteva portala Nova.rs da se izjasne o ovim navodima svog zaposlenog, a na pozive se nije odazvao ni vlasnik ovog preduzeća.

 

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare