KeyVisuals

Igra nije suprotnost učenju – ona je njegov najmoćniji, najkreativniji i najprirodniji oblik. Kroz igru deca istražuju svet, uče pravila, donose odluke, prepoznaju uzroke i posledice. U igri se razvijaju pažnja, pamćenje, kritičko mišljenje i empatija – upravo one veštine koje često ostanu u senci školskog gradiva, zatrpane brojevima, činjenicama i rokovima.

A šta ako bismo najvažnije lekcije – one o novcu, odgovornosti, vrednostima, organizaciji vremena – mogli da približimo deci tako da im budu podjednako zabavne kao omiljena igra? Šta ako bismo znanje vratili na velika vrata – ne kao obavezu, već kao igru i najveću vrednost koja otvara vrata budućnosti i koja nas uvlači da saznajemo sve više?

Upravo na tragu ovog pitanja i sa željom da učenje i usvajanje novih znanja učine jednostavnim, dinamičnim i zabavnim – Vuk i Ivan su osmislili LuEDU – edukativnu, interaktivnu platformu za učenje, koja spaja igru, tehnologiju i znanje u jedinstven alat namenjen učenicima, nastavnicima i obrazovnim institucijama. Ovaj projekat trenutno se nalazi među 10 najboljih rešenja u finalu ovogodišnjeg, inače osmog po redu ciklusa programa Generator koji OTP banka sprovodi sa ciljem da svake godine odgovori na neku od aktuelnih društvenih potreba. Kao banka kojoj je finansijska edukacija jedno od strateških opredeljenja, ovogodišnji konkurs posvećen je unapređenju finansijske pismenosti dece i mladih. Pod simboličnim nazivom Generator EDU, fokus je stavljen na nagrađivanje održivih, inovativnih i obrazovnih programa i projekata koji doprinose razvoju finansijskih znanja kod dece i mladih.

KeyVisuals

Ludus Educans – „Znanje kroz igru“

Ludus Educans na latinskom znači „znanje kroz igru“ – a upravo tu ideju Vuk i Ivan pretvaraju u stvarnost kroz svoj projekat LuEDU. Ova inovativna platforma vešto kombinuje tradicionalno i digitalno: društvenu igru u fizičkom obliku i savremenu mobilnu aplikaciju sa kvizovima i edukativnim sadržajem prilagođenim novim generacijama. LuEDU nije samo izvor zabave – to je pažljivo osmišljen edukativni alat koji se koristi u školama, ali i kod kuće, u porodičnom okruženju ili među drugarima. Znanje se stiče kroz kretanje, razgovor, digitalnu interakciju i timsku igru, čineći učenje prirodnim, dinamičnim i pristupačnim.

„Ako nepristrasno pogledamo kako su se različite sfere društva razvijale u digitalnoj eri, videćemo da je obrazovanje ostalo jedno od najmanje transformisanih oblasti. I to želimo da promenimo kroz LuEdu i da pošaljemo poruku da digitalna tehnologija može biti saveznik znanja, a i igra – najlepši i najefikasniji način da se to znanje usvoji“, ističu autori projekta.

LuEDU platforma je prepoznata kao sertifikovano didaktičko sredstvo koje razvija opštu i medijsku pismenost kod dece, a LuEDU startap tim već radi na uvođenju pitanja i kvizova iz oblasti finansijske pismenosti. Njihov pristup donosi svežu, drugačiju viziju obrazovanja – onu koja je osmišljena prema meri današnje dece i sveta u kojem odrastaju.

„Način na koji dete misli u igri jedan je od ključnih pokretača njegovog intelektualnog razvoja. Igra utiče na sve – na opažanje, emocije, pamćenje, govorne sposobnosti, pa i na razumevanje pojmova kao što su štednja, odgovornost ili medijska manipulacija“, poručuju Vuk i Ivan, autori projekta.

U okvirima nastavnog plana u školama – LuEDU ima potencijal da postane i više od igre – konkretan alat za učenje. Autori ovog projekta planiraju izradu čak 360 pitanja iz domena finansijske pismenosti, njihovu implementaciju u postojeće aplikacije, kao i besplatnu distribuciju kompleta za igru školama širom Srbije. Time se direktno osnažuju učitelji i nastavnici, koji dobijaju moćan alat za rad i evaluaciju znanja – dok učenici, kroz igru, stiču veštine koje će im trebati tokom celog života.

Sistem koji stoji iza platforme omogućava vođenje korisnika, upravljanje sadržajima i naprednim izveštavanjem, dok sama aplikacija već ima pozitivan „track record“ kroz pilot-programe u Srbiji i Republici Srpskoj. Pozitivna reakcija koja je stigla od nastavnika, roditelja i učenika bila je snažna i jednoglasna – ovakav alat je preko potreban, efikasan i dugoročno koristan za sve aktere obrazovnog sistema.

Generator EDU – most između obrazovanja i prakse

Program Generator EDU pokrenula je OTP banka s idejom da se prosvetni radnici podstaknu da dostave rešenja koje se naslanjaju na postojeće obrazovne programe osnovnih i srednjih škola koja će moći da se implementiraju u redovnom školskom programu kroz nastavne i vannastavne aktivnosti. Sa druge strane, civilni sektor i preduzetnici podstiču se da razmišljaju šire od prostora učionice, a u pravcu neformalnih inovativnih obrazovnih praksi, kao i digitalnih rešenja. U ovogodišnjem ciklusu, nagradni fond u iznosu od dva miliona dinara biće dodeljen pobednicima u dve kategorije. Za prosvetne radnike nagrada će biti podeljena na dva dela – učitelji, nastavnici, profesori samostalno ili u timu dobijaju uplatu kao fizička lica u iznosu od 200.000 dinara, a škola čiji je projekat odabran dobija 800.000 dinara za implementaciju projektnog rešenja. U kategoriji gde učestvuju civilni sektor i preduzetnici ceo iznos nagrade od milion dinara namenjen je pravnom licu za implementaciju projektnog rešenja.

Pred stručnim žirijem je sada zadatak da odluči ko će početkom juna poneti titulu pobednika, ali jedno je sigurno – ideje poput ove ostavljaju dugoročan trag, ne samo u znanju, već i u navikama i ponašanju mladih generacija.

GENERATOR – MOTOR POZITIVNIH PROMENA

OTP banka pokrenula je Generator 2017. godine s ciljem da kroz svaki ciklus pruži odgovor na neku od aktuelnih potreba društva. Do danas, Generator je podržao gotovo 100 sjajnih i originalnih ideja, a broj prijava svakim ciklusom raste, što jasno ukazuje na to koliko je ovaj program potreban inovatorima. Osvojene četiri prestižne nagrade samo potvrđuju njegov status i uspeh. Generator je više od konkursa – on je simbol inovacija, održivosti i pozitivnih promena koje oblikuju našu budućnost.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar