Foto: Privatna arhiva,Dragan Mujan/Nova.rs

MTS je 1. februara ukinuo tri kanala iz svoje ponude, (Kitchen, Dečija i Duck) što je dovelo do nezadovoljstva korisnika i sve češćih zahteva za prevremeni raskid ugovora. Međutim, MTS, odnosno Telekom, svoje pretplatnike sada ne pušta tako lako, a one koji su izričiti u toj nameri, obaveštavaju da će im ispostaviti “penale” i da će od onih koji žele da odu, naplatiti svoju “propuštenu dobit”. Toma Radević iz Pančeva dobio je takvo obaveštenje, kaže da ne želi da ga ucenjuju na ovakav način i najavljuje da će ”ići do kraja” za ostvarivanje svojih potrošačkih prava.

Pančevac Toma je otac dvoje male dece, a za Nova.rs priča da je ugovor sa MTS-om sklopio isključivo zbog dečijeg kanala TV Duck. Objašnjava da je znao da je taj kanal adekvatan za uzrast njegove dece, program opisuje kao “skroz pristojan i bez nasilja”, pa navodi da je to bio jedini razlog da prilikom uvođenja kablovske, izbor “padne” na MTS.

Dodaje da se TV Duck najviše gledala u njihovoj kući i da su, kako kaže, zbog ukidanja kanala, pored prekršenog zakona i ugovornih obaveza, sada oštećena i njegova deca.

“Čim su ukinuli kanale, ja sam MTS-u pisao prigovor na koji mi niko nije odgovorio. Išao sam u poslovnicu više puta i dobijao odgovor da moram da čekam, da je to u toku i ne znam kakve sve odgovore mi nisu davali. Na kraju sam podneo zahtev za raskid ugovora. Par dana posle toga, zvao me je njihov agent i nudio razne pogodnosti, koje sam naravno odbio”, priča Toma kako je započela njegova borba za svoja potrošačka prava.

Foto: Privatna arhiva

Navodi da su u jednoj poslovnici “insinuirali na SBB” i kako kaže spominjali da “iza svega stoji konkurentska kuća”.

“Mene ne zanimaju njihovi odnosi. Ja sam se samo držao zakona i pozvao se na član 107 Zakona o elektronskim komunikacijama. MTS je promenio sadržaj paketa, prekršili su ugovor i ja zbog toga imam pravo da zatražim raskid. Sada mi u odgovoru traže da isplatim ceo ugovor i objašnjavaju da su u obavezi da emituju samo 60 kanala, da je njihova ponuda mnogo veća od toga i da ja sad treba da budemo srećan što imam mnogo više od 60 kanala. Mene ne zanimaju drugi kanali, ukinuli su onaj, zbog koga sam i sklopio ugovor sa njima”, revoltiran je otac dvoje male dece.

Iz MTS-a može da se izađe na dva načina, ali u oba dajete pare

Naš sagovornik je ugovor sa MTS-om sklopio u julu prošle godine. Prema obeveštenju koje je dobio od MTS, njegova „karta za izlaz“ je da sada isplati sve račune za preostalih 15 meseci koliko još ima do kraja dvogodišnjeg ugovora, ili da u punom iznosu isplati svaki mesec koji je koristio usluge.

MTS u svom odgovoru dalje navodi i da korisnici nemaju pravo na besplatan raskid ugovora, jer kako su objasnili, nije ni došlo do promene sadržaja paketa.

“Poštujući odredbe zaključenog ugovora, preduzeće Telekom Srbija A.D. se obavezalo da vam obezbedi praćenje najmanje 60 TV kanala sa raznovrsnim sadržajem, koji su prilagođeni različitim interesovanjima. U cilju povećanja korisnčkog zadovoljstva, svim našim korisnicima je omogućeno da prate mnogo veći broj TV kanala u osnovnom paketu od ugovorom definisanog broja. Aktuelni paketi kanala, formirani su na osnovu ponude na tržištu i od uslova pod kojima se ugovara emitovanje kanala određenih TV kuća”, obrazložili su iz MTS-a zbog čega naš sagovornik nema pravo na besplatan raskid ugovora.

Foto: Privatna arhiva

Ovakav odgovor, Toma Radević iz Pančeva, dobio je i pored njegovog pozivanja na član 107 Zakona o elektronskim komunikacijama, u kome se između ostalog kaže da je operator dužan da pretplatnike obavesti najmanje mesec dana pre jednostrane promene uslova ugovora, kao i da pretplatnicima omogući raskid ugovora pre isteka na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova.

Foto: Privatna arhiva

Zanimljivo je da je prošle godine, kada je SBB-u isporučena ponuda vlasnika TV Prva i B92 od neverovatnih i nerealnih 38 miliona evra za pravo na emitovanje tih programa za godinu dana i kada je SBB najavila da će zbog toga “skinuti” te dve televizije, član 107 spomenutog zakona, za Telekom je bio “sveto pismo”.

Taj “adut” povlačili su kao opravdanje za agresivnu kampanju protiv SBB-a, pa su čak i na zvaničnom MTS sajtu imali blanko zahtev za besplatan raskid ugovora, upravo sa citiranjem ovog zakona.

NOPS: Nedostaje nam sudska praksa, nemamo nijednu sudsku persudu sa kablovskim operaterima

U Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (NOPS), smatraju da bi sudske presude bile rešenje za ovakvo različio tumačenje zakona. Problem je, kažu, što u Srbiji još uvek nemamo nijednu sudsku presudu kada je u pitanju jednostrana izmena ugovornih obeveza kod kablovskih operatera.

“Dokle god nemamo sudske presude, oni će se ponašati tako, ko god da je u pitanju. Ne bih da branim jedne, a da napadam druge. Prvi put, kada budemo imali presudu, to će biti snažna poruka, da niko više nikada, tokom trajanja ugovornog odnosa, ne može da nam menja kanale kako on hoće.

Ako operater promeni neki kanal, onda treba da nam da i pravo da odemo od njega. Možda smo mi tu, baš zbog tog kanala. U Srbiji imamo pozitivne propise, ali nam nedostaje sudska praksa i ja bih baš voleo da vidim sudsku presudu u ovoj oblasti”, rekao je za Nova.rs Zoran Nikolić, potpredsednik NOPS-a.

BONUS VIDEO: Vučić: Nećemo prodavati ni EPS ni Telekom

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare