Foto: TANJUG/ RADE PRELIC/ nr

Preduzeće "Srbija voz" prvi put se danas oglasilo nakon kontroverznih navoda da je rešenje za naziv novog brzog voza "Soko" u stvari plagijat.

Saopštenje firme prenosimo u celosti:

„Povodom reakcija pojedinih građana vezano za pobedničko rešenje konkursa ‘Pusti inspiraciju da te voz’ za naziv i logo brzih vozova Srbije, organizator konkursa ‘Srbija voz’ ovim putem
obaveštava javnost o sledećem: Uzimajući u obzir da je prvi kriterijum za selekciju rešenja bio relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike proizvoda brzih vozova Srbije, od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge za naziv vozova koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćim bili ‘soko’ (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), ‘vihor’, ‘košava’, ‘zmaj’, ‘munja’ i slični.

Kako je organizator iz ovog razloga očekivao i više istih predloga od strane učesnika, u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati u skladu sa ostalim uslovima konkursa koji se odnose na identitetske kriterijume, estetske kvalitete i ostale kriterijume koje se odnose na vizuelni identitet, a koji su detaljno navedeni na zvaničnom internet sajtu konkursa www.pustiinspiracijudatevozi.rs.

Do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo je isključivo zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava, imajuću u vidu da je većinu prijava na konkurs organizator primio tokom poslednjih nekoliko dana trajanja konkursa zatvorenog 21. februara 2022. godine.

Jedan od ciljeva konkursa ,,Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novih brzih vozova bio je afirmacija kreativnog potencijala Srbije i podsticanje njegovog daljeg razvoja. Imajući to u vidu, žiri konkursa okupio je upravo i neke od najistaknutijih predstavnika kreativne industrije Srbije koji su odlučivali o pobedničkom rešenju. Žiri su činili: Ivan Stanković, jedan od najvećih autoriteta u oblasti marketinga u regionu, Nataša Filipović, direktorka kreativne agencije Ovation, Nebojša Babić, vodeći regionalni vizuelni umetnik i fotograf, Petar Strugar, ambasador platforme Srbija Stvara i Milorad Milinković, režiser i predstavnik kreativne industrije Srbije u brojnim oblastima.

Pobedničko rešenje konkursa autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa. Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom Srbija voza čini prepoznatljivu i primenljivu celinu, što je takođe pozitivno ocenjeno“, zaključuju u saopštenju.

Podsetimo, nakon što je proglašeno da je pobednik konkursa Andrija Arsić čiji ideja je da se voz zove „Soko“, deo građana društvenim mrežama je tvrdio da je u pitanju plagijat budući da ovo rešenje neverovatno liči na neka druga.

Bonus video: Pobednički predlog za logoa prvog brzog voza na liniji Beograd-Novi Sad

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare