Brza pruga Beograd Budimpešta
Foto: N1

Trebalo je da bude brza pruga, ali godinama unazad pretvorila se u - najsporiju. Od čuvenog Beograd-Budimpešta za nešto više od tri sata, još nismo stigli ni do Beograd-Novi Sad za pola sata. U pokušajima da sazna zbog čega kasne radovi, koliko i na kojim deonicama, Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE) prvo je mesec dana stajao u mestu, a zatim su i od Ministarstva za infrastrukturu i od Železnica Srbije dobili odgovor da kašnjenja - nema.

Sve je počelo na zimu davne 2015. godine, brza pruga do Budimpešte bila je ideja tadašnjeg premijera Srbije Aleksandra Vučića koji je najavio da će se 2018. sa kineskim i mađarskim kolegama voziti do mađarske prestonice za dva sata i 45 minuta, piše N1. 

„I sve to ćemo da završimo za dve i po godine, i očekujem da tada sa kineskim i mađarskim premijerom zajedno prođemo od Beograda do Budimpešte da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni, kada ne sede, ne mole, ne kukaju, nego rade“, rekao je 2015. Vučić, sada predsednik Srbije.

POGLEDAJTE JOŠ:

Prošlo je šest godina, a Aleksandar Vučić i Viktor Orban se nisu ukrcali u voz koji ide brzom prugom i neće, bar po najavama, ni naredene dve godine. Sam predsednik je prošle godine rok pomerio na 2024. godinu.

„Da li je moglo brže – siguran sam, da li sam ja pogrešio negde ne jedanput, već mnogo puta – nemam nikakve sumnje u to“, kazao je 30. maja 2020. Vučić.

Iako predsednik priznaje da radovi kasne, niko sem njega to ne čini . Odgovori nadležnih institucija glase da su rokovi poštovani i da nema kašnjenja.

„Ministarstvo je poslalo odgovor da tu nema nikakvog kašnjenja i da je sve to u redu, a Infrastukture nisu poslale ništa. Onda sam se žalio povereniku i mesec dana posle toga sam dobio odgovore bez dokumenata – da nema nikakvog kašnjenja i samim tim niko nikome ne plaća penale, i evo baš će sada krenuti izgradnja poslednje deonice od Novog Sada do Kelebije za šta treba 33 meseca, što znači taman kako je Vučić rekao – 2024, i uopšte se niko nije obazirao na njegove najave da je već trebalo da se vozimo tim vozovima“, ocenjuje Dalibor Stupar iz Voice.

Aktuelni ministar bio je veoma začuđen pitanjem koje je dobio od Vojvođansko istraživačkog centra i pozvao se na bivši režim.

Brza pruga Beograd Budimpešta
Foto: N1

„Neverovatno je da za više od deset godina vlasti prethodnog režima niko nije ni pomišljao da postavi pitanje potrebe izgradnje brzih pruga, a kamoli poštovanje rokova za ispunjenje tih, nepostojećih, projekata“, poručio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Građani naše zemlje još čekaju i da do Novog Sada iz Beograda mogu da pituju za obećanih 30 minuta. Pruga Beograd Budimpešta radi se iz tri dela sa kineskim i ruskim partnerima. Ukupno je dugačka oko 350 kilometara, a 184 nalazi na strani Srbije. Razvoj mađarske deonice počeo je prošle godine, i ako u Mađarskoj sve bude u roku, biće sve gotovo umesto 2018, 2025 godine.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar