Aerodrom "Morava" kod Kraljeva praktično je radio samo tri meseca, od kraja 2019. do marta 2020. godine. Zatvoren je od tada, ali se zato plate radnicima isplaćuju kao da nikada nije bio ni zatvoren. Ako tome dodamo održavanje zgrade, koje nije zanemarljivo, postavlja se pitanje zašto ovaj aerodrom nije konzerviran, a sredstva usmerena za borbu protiv korone.
U trenutku kada se samo nagađa koliko će novca poreskih obveznika biti izdvojeno za pomoć Er Srbiji, a da je procena Fiskalnog saveta da će ona u 2020. i 2021. godini iznositi 200 miliona evra, malo ko se zapitao šta se dešava i sa novootvorenim aerodromom „Morava“ kod Kraljeva.
Inače, prvi let iz Kraljeva za Beč obavljen je 17. decembra prošle godine, i to pet meseci nakon otvaranja aerodroma „Morava“. U naredna tri meseca, avionska linija je saobraćala dva puta nedeljno, ali je 12. marta ove godine zbog pandemije koronavirusa, obustavljena. Takođe, nisu počeli ni planirani letovi iz Kraljeva do Soluna.
Letove Er Srbije iz Kraljeva subvencioniše Vlada Srbije, nakon što je bila jedini ponuđač za letove sa obavezom javnih usluga. Plan je bio da država te dve linije, do Beča i Soluna, do kraja 2021. subvencioniše sa oko 5,6 miliona evra.
Er Srbija je zatim obustavila letove iz Kraljeva nakon početka pandemije i od tada nije vraćen ni jedan let do glavnog grada Austrije.
„Jedan takav aerodrom koji nikom ništa ne znači, ne može imati perspektivu. Ali, sada nije moguće ni rešiti ga se. A, država još najavljuje otvaranje novih aerodroma po Srbiji. Valjda je cilj da ih imamo više od Hrvatske“, kaže ekonomski novinar Miša Brkić za Nova.rs.
Brkić kaže da je problem sa aerodromom „Morava“ što on nije samo civilni, već je mešoviti, s obzirom da se nalazi u nekadašnjem kompleksu vojnog aerodroma „Lađevci“.
„Da je drugačije, mogli bi da ga prodaju recimo Gradu Kraljevu, koji se i onako hvalio kako im je aerodrom bitan zbog razvoja turizma. Ili nekoj niskobudžetnoj avio kompaniji. Ali, s obzirom da ništa od ovoga nije moguće, oni će i dalje biti na teretu države. Razmišljam šta bi moglo da se učini u borbi protiv korone sa sredstvima koja oni dobijaju“, naglašava Brkić.
Najavljeno je bilo da će ove godine na „Moravi“ početi i izgradnja nove piste na koju će sletati veći putnički i transportni avioni.
Prijavom za posao bez oglašavanja, početkom 2019. godine, Aerodromi Srbije su izbegli raspisivanje konkursa za radnike, a na „Moravi“ ih je zaposleno oko četrdeset. Analitičari to tada nisu posmatrali kao poslovnu logiku, već isključivo marketinšku. Odnosno, onu koja se odnosi isključivo na izbore, jer nije to bio prvi put da aerodrom Morava učestvuje u kampanji za izbore.
Aerodrom „Morava“ je došao u žižu javnosti i kada je u Službenom glasniku objavljeno radno vreme aerodroma. Tada je bilo objavljeno da će on raditi samo dva sata nedeljno, i to sredom od 12 do 14 sati.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare