Foto:EPA-EFE/JUSTIN LANE

Prvi dan vanrednog stanja obeležilo je otežano telefoniranje mobilnim telefonom. Veze u mobilnim mrežama pucaju, teško se dobijaju, ali slanje sms poruka funkcioniše dobro, kao i mobilni internet. Kako Nova.rs saznaje - svi mobilni operatori beleže značajno veći broj poziva i minuta provedenih u razgovorima zbog novonastale situacije - rada od kuće i što su građani proredili susrete sa drugim ljudima.

Iskustvo korisnika kaže da se veza uspostavlja tek posle nekoliko pokušaja. Često i „puca“ tokom razgovora.

Svi ostali vidovi komunikacije obavljaju se bez ikakvih problema, bez obzira da li je reč o slanju poruka, razgovora putem vajbera i ostalih sličnih aplikacija koje zahtevaju internet vezu.

Stanje je isto kod sva tri operatora, tako da je potpuno svejedno da li razgovarate u Vip, Telenor i MTS mreži.

U kompaniji “Vip mobile” za Nova.rs potvrđuju da su razgovori u njihovoj mreži višestruko uvećani.

“Zbog višestrukog povećanja broja i trajanja govornih poziva, korišćenje usluge govornih poziva može biti otežano. Sa druge strane, korišćenje data saobraćaja odvija se neometano, zbog čega u ovom trenutku preporučujemo alternativne načine pozivanja kao što su Viber ili druge aplikacije ove namene”, kažu za Nova.rs u kompaniji “Vip mobile”.

U MTS mreži je slična situacija.

„Višestruko povećani zahtevi korisnika za mobilnim servisima doveli su do značajnijeg porasta govornog saobraćaja u mreži. Primera radi, u poređenju sa govornim saobraćajem iz novogodišnje noći, kada po pravilu korisnici najviše telefoniraju, sinoć smo zabeležili rast tog saobraćaja za čak oko 50 odsto – kažu za Nova.rs u „Telekomu Srbija“.

Kako ističu u ovoj kući, u okviru MTS mreže broj poziva je višestruko uvećan i oni prosečno duže traju, a beleži se i blagi porast korišćenja interneta.

Na pitanje da li će problemi sa uspostavljanjem veze biti rešeni brzo u „Telekomu“ odgovaraju:

„S obzirom na količinu saobraćaja, nemamo većih problema. Obezbeđeno je pružanje kontinuirane tehničke podrške, kako državnim organima, tako i svim korisnicima naših usluga“.

U kompaniji „Telenor“ takođe potvrđuju primetan rast broja i dužine trajanja razgovora kod svojih korisnika.

„Telenorova mreža radi stabilno. Ono što je primećeno jeste da je došlo do znatnog skoka u glasovnom saobraćaju sinoć i tokom današnjeg dana, što je neuobičajeno za ovaj period godine. Trenutno radimo na proširenju kapaciteta mreže i interkonekcije između operatera, kao odgovor na ovu situaciju i očekujemo da ćemo to završiti u najkraćem roku“, kažu za Nova.rs u ovoj kompaniji.

Pratite nas na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Twitter.