Foto: Promo

Generali Osiguranje Srbija je i u ovim turbulentnim vremenima zadržalo snažnu tržišnu poziciju. Već 10 godina zaredom držimo ubedljivo prvo mesto u profitabilnosti i lideri smo na tržištu životnog i privatnog zdravstvenog osiguranja – kaže Dragan Filipović, generalni direktor Generali Osiguranja Srbija

Živimo u teškim godinama obeleženim pandemijom koja je odnela milione ljudskih života širom sveta. Upravo u ovim neizvesnim vremenima koja su se nastavila oružanim sukobom u Evropi vrednost i krhkost života, a u tom kontekstu i smisao njegovog osiguranja u fokusu je većine ljudi. O tome, poslovanju i planovima kompanije na čijem je čelu, govori Dragan Filipović, generalni direktor Generali Osiguranja Srbija i menadžer 2021. godine po izboru članova Srpske asocijacije menadžera.

– Više se gotovo i ne postavlja pitanje da li čovek treba da osigura sebe i imovinu, već kako, gde i kod koga. Zbog toga su klijentima sve važniji pouzdanost i integritet kuće kojoj poklanjaju poverenje. Generali Osiguranje Srbija je svojom veličinom i snagom, načinom poslovanja, visoko pozicioniranim mestom na tržištu osiguranja i odnosom prema klijentima koji se zasniva na obostranom poverenju, visoko podigao lestvicu i postao simbol pouzdanosti i trajanja – istakao je Dragan Filipović.

Iskazano u brojevima, Generali Osiguranje Srbija je i u ovim turbulentnim vremenima zadržalo sve pozicije koje je imalo, a neke smo i unapredili. I dalje držimo ubedljivo prvo mesto u životnom (30 % tržišnog učešća) i privatnom zdravstvenom osiguranju (blizu 40 % tržišnog učešća) dok smo u ostalim oblastima osiguranja među vodećim kompanijama na tržištu. Naša ukupna aktiva je 75 milijardi dinara i kompanija smo sa najvećom imovinom i investicionom aktivom na tržištu.

U 2021. godini ostvarili smo ukupnu premiju od preko 23 milijarde dinara, što je rast od šest odsto u odnosu na prethodnu godinu i veoma smo zadovoljni time. Poznatost brenda nam je izuzetnih 98% i nastavićemo da i dalje ulažemo u njegovu prepoznatljivost. Naš brend ima tradiciju dugu 191 godinu.

Još važniji pokazatelj uspešnog i stabilnog poslovanja je zadovoljstvo klijenata pruženom uslugom. Merimo ga već skoro sedam godina i početkom ove godine se čak 80 odsto klijenata izjasnilo da bi preporučilo našu kompaniju prijateljima, što ih čini našim promoterima. – kaže Filipović

Osvrnuvši se na uslove poslovanja koji su s obzirom na sva dešavanja u svetu sve izazovnija Filipović je rekao:

– Rastuća inflacija se osetila na rashodnoj strani naših bilansa i to će celu industriju pratiti tokom ove godine. Istovremeno, inflacija usporava rast tržišta i povećava rizik likvidnosti klijenata, a na poslovanje utiču i regulatorne izmene u Evropskoj uniji. Međutim, naši klijenti to nisu osetili. Tokom 2021. primili smo i obradili više od 303.000 odštetnih zahteva i isplatili preko 11 milijardi dinara osiguranicima (95,5 miliona evra). Najviše zahteva je bilo u privatnom zdravstvenom osiguranju – preko 220.000. Ažurnost u isplati odštetnih zahteva za sve vrste osiguranja je 100 %, a visoka je i ažurnost u rešavanju i iznosi 95 %. S obzirom na veličinu naše kompanije mogu da kažem da smo i po ovim pokazateljima lider na tržištu osiguranja Srbije. Činjenica da je na manje od 0,9 % ukupno obrađenih zahteva podneta neka vrsta prigovora i da se njihov broj u odnosu na 2020. smanjio za 24 % govori koliko smo unapredili ovaj proces.

Naši klijenti mogu da računaju pre svega, na sigurnost ulaganja i na našu likvidnost. Uvek raspolažemo sa dovoljno sredstava za izmirenje sadašnjih i budućih obaveza, kako u pogledu ročnosti polisa tako i valute u kojoj su indeksirane – ističe Filipović. Osim toga, unapređujemo usluge kroz digitalizaciju, automatizaciju, inovacije, jednostavnost i pružanje personalizovanih rešenja.

Pored toga, brinemo i o svojim zaposlenima, njih preko 1600, obezbeđujući im različite pogodnosti, dok je prosečna plata nešto viša od 1000 evra. Cilj nam je da u roku od četiri godine minimalna plata u kompaniji bude 1000 evra.

Investicioni kapital preko 700 miliona evra
– U okviru svih Generali kompanija u Srbiji i Crnoj Gori upravljamo investicionom imovinom od preko 700 miliona evra, od čega se 542 miliona evra odnosi na Generali Osiguranje Srbija. Upravljamo i imovinom dva dobrovoljna penzijska fonda, Generali Basic i Generali Index, čija imovina iznosi 126 miliona evra, što čini preko 30 odsto ukupnog tržišta – napominje Filipović.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare