Avantura zvana Er Srbija počela je grandiozno, promotivnom letom Erbasovog aviona A319 koji je, u pratnji tri aviona Vojske Srbije, poleteo sa surčinskog aerodroma ka Novom Sadu. Najavljeno je drastično obnavljanje flote, uvođenje na desetine novih desetinacija, a uz sve to i novi meni, više nalik onome u nekakvom restoranu domaće hrane, nego na avionskom letu, uz šopsku salatu, musaku i sataraš, ali i sve zastupljeniju zdravu hranu prilagođenu dijabetičarima, veganima, vegetarijancima, vernicima…
Arapska kompanija Etihad promovisana je kao spasonosno rešenje za posrnuli Jat ervejz, a novo strateško partnerstvo ove kompanije i države Srbije kao uvod u novu eru nacionalnog avioprevoznika, piše danas Forbes.
Deceniju kasnije, država je ponovo 100 odstotni vlasnik Er Srbije, nakon što se poslednjih godina udeo Etihada permanentno smanjivao, a državni, zahvaljujući dokapitalizacijama, povećavao.
Nije poznato da li je i koliko Srbija platila Etihadu da preuzme i preostalih nešto više od 16 odsto udela, ali se zna da će od sada domaćim prevoznikom upravljati isključivo naša država.
Ugovor koji je te 2013. sklopljen među strateškim partnerima dugo je čuvan kao najstroža tajna, a ni dan danas svi detalji tog grandiozno najavljenog partnerstva nisu poznati, kao što se do sada uglavnom nagađalo koliko je to tačno novca i po kojim sve osnovama država u ovih 10 godina izdvojila kako bi kompanija u kojoj je Etihad imao 49 odsto vlasništva, ali uz njega i pravo operativnog upravljanja poslovala profitabilno.
Opšrirnije pročitajte na portalu Forbes.
BONUS VIDEO Koliko nas je koštao „razvod“ Er Srbije i Etihada: „Potrebno novo strateško partnerstvo“