Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović za Nova.rs objašnjava da bi "Pošta" trebalo da građane obavesti o tome da da će ustupiti svoju opremu "Telekomu" i da bi Telekom trebao da nastavi pružanje dstributerskih i kablovskih usluga. Dodaje da je Pošta treba da obavesti građane o onom delu koji se tiče njih, njihovih prava i zaštite podataka.
„Trebalo je i da se građanima da primeren rok u kojem oni mogu da odustane i odluče da ne žele da nastave ugovor sa novim distributerom ili da nastave pod istim uslovima ugovor sa novim distributerom“, napominje poverenik.
On do dodaje da se njegovoj službi povodom ovog slučaja još nije obratio nijedan građanin, pa ne postoji nijedan predmet.
„Sačekaćemo da vodimo da li će se u javnosti pojaviti više konkretnijih detalja, na osnovu kojih bismo eventualno mogli da reagujemo po službenoj dužnosti“, napominje Marinović i dodaje da je ključan ugovor između Pošte i Telekoma koji bi tebalo da sadrži i sva obaveštenja koja se tiču građana.
Firma „Pošta Net“, neblagovremenim obaveštavanjem da prestaje sa delatnošću operatora kablovsko-distributivnih sistema i da elektronsku opremu za te svrhe prodaje drugoj kompaniji, oštetila je svoje korisnike kablovske televizije i interneta, piše dnevni list „Danas“. Advokat i bivši Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić smatra da je Pošta net načinila prekršaj kada je Telekomu Srbije, prosledila podatke svojih korisnika bez njihove prethodne saglasnosti, preneo je juče N1.
„Pošta net“ 10. septembra potpisala je ugovor sa Telekomom i tada je elektronska oprema za kablovske sisteme preneta Telekomu. Međutim, preneti su i podaci svih korisnika Pošta neta, bez njihove prethodne saglasnosti, a to nije smelo da se desi, rekao je bivši poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić, prenosi N1.
„Ustupanje podataka trećim licima moguće je samo uz potpisivane saglasnosti tih građana. Ponavljam, osim ako je tim ugovorima bilo izričito naglašeno da ih Pošta može ustupiti trećim licima. Ta priča da je Pošta nekome ustupila svoj posao ili svoju opremu je čist posao, to nije neka vanedna situacija i imala je dovoljno vremena da se obrati tim korisnicima“, kaže Šabić.
Na taj način Telekomu su postali dostupni lični podaci korisnika. Telekom Srbija pak tvrdi da je u pitanju legitiman interes:
Korisnicima „Pošta neta“ na raspolaganju najsavremenije usluge „Telekoma“
„Ugovor koji je potpisan između Telekoma Srbija i Pošte Srbije podrazumeva da se u prelaznom periodu saglasno utvrđenim obavezama obe ugovorene strane, obezbeđuje kontinuitet u pružanju usluga korisnicima Pošta neta. To znači nesmetano korišćenje usluga Pošta neta do prestanka pružanja usluga od strane Pošte, u smislu rešavanja smetnji, održavanja opreme, tehničke podrške i ostalo.U skladu sa obavezama utvrđenim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, Telekom Srbija će vršiti obradu podataka korisnika Pošta neta po osnovu legitimnog interesa, na taj način pridajući dužnu pažnju zaštiti privatnosti lica na koja se podaci odnose“.
A za taj legitimni interes koji se navodi kao opravdanje, trebalo je tražiti saglasnost građana, što je jedina ispravna forma, smatra Šabić.
„Objašnjenje koje je Telekom dao da on sad obrađuje te podatke na osnovu nekog legitimnog interesa, ono je takođe lišeno bilo kog osnova. O kom se to legitimnom interesu radi? Kako bi svoj legitimni interes u korišćenju vaših podataka Telekom mogao prepoznati, kad ih je dobio na nelegalan način“, pita Šabić.
Oni koji su o ovoj transakciji govorili, za dnevni list Danas istakli su da građani ukoliko su nezadovoljni ovim transferom mogu da tuže to peduzeće ili Telekom Srbiju.
Bonus video: Pas protiv poštara
Pratite nas i na društvenim mrežama: