Kako su Telekomu postali dostupni lični podaci korisnika Pošte

Biznis 30. sep. 202119:52 > 19:53
Podeli:
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Firma "Pošta Net", neblagovremenim obaveštavanjem da prestaje sa delatnošću operatora kablovsko-distributivnih sistema i da elektronsku opremu za te svrhe prodaje drugoj kompaniji, oštetila je svoje korisnike kablovske televizije i interneta, piše dnevni list "Danas". Advokat i bivši Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić smatra da je Pošta net načinila prekršaj kada je Telekomu Srbije, prosledila podatke svojih korisnika bez njihove prethodne saglasnosti.

„Pošta net“ 10. septembra potpisala je ugovor sa Telekomom i tada je elektronska oprema za kablovske sisteme preneta Telekomu. Međutim, preneti su i podaci svih korisnika Pošta neta, bez njihove prethodne saglasnosti, a to nije smelo da se desi, rekao je bivši poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić, prenosi N1. 

„Ustupanje podataka trećim licima moguće je samo uz potpisivane saglasnosti tih građana. Ponavljam, osim ako je tim ugovorima bilo izričito naglašeno da ih Pošta može ustupiti trećim licima. Ta priča da je Pošta nekome ustupila svoj posao ili svoju opremu je čist posao, to nije neka vanedna situacija i imala je dovoljno vremena da se obrati tim korisnicima“, kaže Šabić.

Na taj način Telekomu su postali dostupni lični podaci korisnika. Telekom Srbija pak tvrdi da je u pitanju legitiman interes:

Povezane vesti:

„Ugovor koji je potpisan između Telekoma Srbija i Pošte Srbije podrazumeva da se u prelaznom periodu saglasno utvrđenim obavezama obe ugovorene strane, obezbeđuje kontinuitet u pružanju usluga korisnicima Pošta neta. To znači nesmetano korišćenje usluga Pošta neta do prestanka pružanja usluga od strane Pošte, u smislu rešavanja smetnji, održavanja opreme, tehničke podrške i ostalo.U skladu sa obavezama utvrđenim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, Telekom Srbija će vršiti obradu podataka korisnika Pošta neta po osnovu legitimnog interesa, na taj način pridajući dužnu pažnju zaštiti privatnosti lica na koja se podaci odnose“.

A za taj legitimni interes koji se navodi kao opravdanje, trebalo je tražiti saglasnost građana, što je jedina ispravna forma, smatra Šabić.

„Objašnjenje koje je Telekom dao da on sad obrađuje te podatke na osnovu nekog legitimnog interesa, ono je takođe lišeno bilo kog osnova. O kom se to legitimnom interesu radi? Kako bi svoj legitimni interes u korišćenju vaših podataka Telekom mogao prepoznati, kad ih je dobio na nelegalan način“, pita Šabić.

Oni koji su o ovoj transakciji govorili, za dnevni list Danas istakli su da građani ukoliko su nezadovoljni ovim transferom mogu da tuže to peduzeće ili Telekom Srbiju.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar