U fabrici šinskih vozila "Goša" u Smederevskoj Palanci, projektovan je i proizveden vagon za prevoz kontejnera. Ovaj tip vagona se prvi put proizvodi u Srbiji, a spada u najtraženije teretne vagone u Evropi i svetu.
Pet godina od stečaja i tri godine od kada je u vlasništvu smederevskog „Želvoza“, u fabrici šinskih vozila „Goša“, ponovo se proizvode vagoni, i to po svim međunarodnim standardima, piše RTS.
Izuzev firme koja je sertifikovala vagon, u procesu projektovanja i proizvodnje učestvovale su samo domaće firme.
„U pitanju je intermodularni vagon ‘SGNSS’. Pažljivom analizom tržišta smo se usresredili na ovaj proizvod, zato što je sve više zahteva za ovakvim vagonom i u Evropi i na domaćem tržištu, jer je prevoz kontejnera nešto što je budućnost u železničkom saobraćaju“, rekao je Svetozar Bugarin, generalni direktor FŽV „Želvoz“.
Intermodularni vagon je proizveden u „Goši“, ima i mogućnost da se modifikuje za prevoz „frigo kontejnera“, koji zahtevaju snabdevanje električnom energijom.
„Ovo je prilika koju srpska privreda mora da iskoristi, ne samo u vagonogradnji, nego generalno. Mogu da kažem da su ovakvi projekti nešto što može da pospeši naš izvoz, i da se država Srbija na neki način pozicionira na svetskom tržištu“, dodao je Bugarin.
U fabrici šinskih vozila „Goša“ trenutno radi oko stotinu radnika. Zbog potrebe za širenjem proizvodnje, u planu je da se zaposli još toliko ljudi.
„Kako lokalna, da kažem, zajednica i radnici koji će sutra dan raditi u ‘Goši’, imati benefit od toga, jer pravimo nova radna mesta, tako i sama država Srbija, koja će dobiti jedan brend i jedan proizvod prepoznatljiv u svetu“, naveo je Saša Stanisavljević, generalni direktor FŠV „Goša“.
Mesečno se napravi između pet i deset vagona, a kako kažu u ovoj fabrici, očekivanja su da će se proizvoditi četiri puta više.
BONUS VIDEO Počelo rušenje Instituta Goša