Na trasi buduće brze pruge Beograd - Budimpešta problemi se nastavljaju. Nakon izveštaja o Subotičanima koji su zbog radova odsečeni od sveta, na isti problem požalili su se i meštani bačkog sela Zmajevo. TV N1 se povodom njihovog slučaja obratila Infrastrukturi Železnice, Opštini Vrbas i izvođaču radova.
Pogled na sunčano novembarsko prepodne u seoskom dvorištu, iz jednog ugla, deluje kao prizor iz slikovnice. Pogled na isti prizor, samo iz druge perspektive, otkriva potpuno drugačiju sliku. Tik iza leđa stanara Ulice maršala Tita broj dva, odvija se državni posao. I radi se punom parom.
„Sami radovi su počeli pre godinu i po dana, ali ovo sad što se dešava u zadnjih pet dana je ono kritično, znači što je za nas je nepodnošljivo i nemoguće za život“, priča stanar Srđan Stankić za N1.
Pre pet dana, a da im to niko nije najavio, teške mašine opasno su im se približile. Gradi se nadvožnjak, za brzu prugu Beograd-Budimpešta, a buka i prašina, najmanji su problemi. Kada im je presečen internet kabel, ostali su bez veze sa svetom, Kada im je stari put preuzela teška mehanizacija, izgubili su vezu i sa selom.
„Znači do sela do radnje sam imao 500 metara, sad mi treba sedam kilometara. A šta mislite deca tek što idu u školu. Koja idu biciklom ili peške, ne mogu tuda, ne puštaju ih okolo“, dodaje Stankić.
Četrdesetak stanara, od kojih dvadesetoro dece, povremeno ostaju bez struje i bez vode. Zbog jakih vibracija teških mašina, jedna kuća već je ostala bez odžaka, a neki se plaše da će ostati i bez krova nad glavom.
„Ležiš i sve osetiš trese se krevet. Mislim stvarno baš baš popucalo i spolja sve, otpalo mi sa zida“, kaže stanarka Margita Vuković.
N1: Hoćete nas odvesti u tu drugu sobu gde je nastala šteta?
„Samo izvolite. Ovo su prve posledice, od tih vibracija“, kaže stanar Ivo Vuković dok vidimo rupu u plafonu.
„Ta ploča je pobegla pomerila se nismo znali“, dodaje Margita.
N1: Vi ste tad bili u kući kada se to desilo?
„Pa noć, jedan sat, kad je to palo, tako me uplašilo, nisam znala šta me je snašlo“, kaže ona.
N1: To nije jedina šteta, ako sam dobro razumela.
„Da, imamo tu još jednu sobu koja je najbliža tim nekim radovima, Gde je počeo zid da se odvaja, da puca, vidite gore po plafonima, iznad prozora, jer prolazili su kamioni, koji su dovllačili tu pesak, tucanik, pa onda mašine za nivelaciju, vibracione, sve je to uticalo“, kaže Ivo Vuković.
N1: I put koji se pravi će praktično da bude ispred prozora.
„Da, možete da vidite, tu gde je kraj ove zemlje, tu se završava put“, priča Ivo.
N1: Pa to je manje od metra udaljeno od vašeg prozora.
„Da, da, vidite i sami mislim da to nije normalno da tako prolazi blizu put“, kaže on.
Možda nije normalno, ali jeste po planu i u nekom višem interesu – put koji će voditi na nadvožnjak biće na metar od, i u visini njihovih prozora. I ispada da su najbolje prošli stanari četiri kuće koje su potpuno srušene, posle eksproprijacije. Koja je, još pre nego što su radovi počeli, bila obećana – svima.
„Mi smo dobili rešenje za eksproprijaciju, znači za rušenje i samo su odustali odjednom“, navodi Srđan Stankić.
Zašto se odustalo od eksproprijacije, ako su kuće ostale praktično na trasi puta? U domovima u kojima su se mnogi od njih i rodili, živeti je postalo naporno i opasno. Traže od nadležnih da ih isele, jer je sa ovog mesta, pogled u budućnost, za svu njihovu decu, bez nade.
BONUS VIDEO U toku rekonstrukcije pruga na istoku Srbije: U pojedinim deonicama vozovi su mogli da se kreću samo 10 km/h
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare