Ostoja Mijailović, funkcioner SNS, predsednik KK Partizan i biznismen, direktno ili indirektno je vlasnik čak 25 firmi (spisak na kraju teksta), a od tog broja najmanje osam dobija milionske poslove od države. Tako je jedna njegova kompanija nabavljala vozila za Državnu lutriju Srbije za nagradnu igru, EMS i Parking servis, više njegovih firmi održava i servisira vozila za MUP, a možda i najbolje posluje njegova osiguravajuća kuća kojoj je samo u poslednjih godinu dana dodeljeno oko 120 ugovora. Mijailović za Nova.rs navodi da "u očima nekoga ko nije dobronameran, uvek će nešto smetati", te da "sklapanje poslova u Republici Srbiji, gde se zakoni poštuju, nema veze sa partijskom pripadnošću".
Ostoja Mijailović je “tihi” funkcioner SNS. Iako je član Glavnog odbora te stranke, u javnosti je poznatiji kao predsednik KK Partizan i biznismen. Prema istraživanju “Nove”, vlasnik i suvlasnik je ukupno 25 preduzeća u Srbiji, među kojima je verovatno javnosti najpoznatija kompanija “British Motors”.
Upravo od ove firme je beogradsko javno preduzeće Parking servis kupilo specijalno opremljena vozila marke “Range Rover”, poznato kao “Oko sokolovo”. Kako je pisala Nova.rs, nabavka ovih džipova bila je problematična i zbog toga što se, prema konkursnoj dokumentaciji, nedvosmisleno moglo zaključiti da je uslove na tom tenderu mogla da ispuni jedino firma “British motors”, koja je u vlasništvu Mijailovića.
I nije ovo jedina nabavka javnih preduzeća i velikih državnih kompanija od kompanije ovog funkcionera SNS. Tako je, prema okvirnom sporazumu, Državna lutrija Srbije u avgustu 2023. nabavila više putničkih vozila SUV upravo od Mijailovićeve kompanije i to po ceni od ukupno 42 miliona dinara ili oko 350.000 erva i to za potrebe igara na sreću.
Prethodno je Lutrija nabavila još pet vozila od iste kompanije i to za ukupno 29.131.956 dinara ili oko 250.000 evra. Namena je bila ista.
British Motors u više navrata dobio je posao i od Elektromreže Srbije. Za tu državnu kompaniju u dva navrata nabavio je terenska vozila srednje i više klase i lako teretno vozilo – jednom je ugovor bio vredan 12,5 miliona dinara ili oko 105.000 evra, a drugi put za 40,7 miliona dinara ili za oko 350.000 evra.
U nabavku od Mijailovićeve firme uključio se i Parking servis Niš, koje je za 9,3 miliona dinara (oko 80.000 evra) nabavilo vozila za sistem za kontrolu i naplatu parkiranja putem mobilnog video nadzora.
British Motors inače održava pojedina vozila za MUP, kao i za Parking servis u Nišu.
Najviše ugovora sa javnim preduzećima, domovima zdravlja, školama i gradovima čini se ima Globos osiguranje, još jedna firma u kojoj udeo od 70 odsto ima British motors, odnosno Ostoja Mijailović. Istraživanje “Nove” je pokazalo da je za godinu dana ovoj osiguravajućoj kući dodeljeno oko 120 ugovora, a samo u 2024. ukupno 23.
Mijailoviću su tako preko ove firme dodeljivani ugovori za osiguranje automobila, imovine, zaposlenih, KASKO osiguranje… Primera radi, više domova zdravlja i pojedina javna komunalna preduzeća su osiguravali zaposlene, Institut za ratarstvo i povrtarstvo vozila, Gimnazija “Jovan Jovanović Zmaj” i đake i zaposlene, ali i objekte i opremu.
Vrednost ugovora je različita i kreću se od nekoliko stotina hiljada dinara do blizu šest miliona.
Globos osiguranju ugovore je dodeljivao grad Niš, Gradsko stambeno Beograd, Elektromreže Srbije, Gradska uprava Bor…
Mijailovićev “British Motors” ima udeo od 51 odsto i u firmi CVS Services, čija je osnovna delatnost tehničko ispitivanje i analiza. Ova firma je tokom prošle godine u konzorcijumu dobila tri ugovora od Elektromreža Srbije i to za posao tehničkog pregleda za izdavanje registracione nalepnice. Tehnički pregled odradila je i za “Srbijašume”, takođe u grupi ponuđača.
Vrednost tih poslova išla je do 5,1 milion dinara.
Još tri preduzeća čiji je Mijailović vlasnik ili suvlasnik bave se trgovinom automobilima i njihovim održavanjem. Jedno od njih je “Bavaria motorrad”, koje je u stopostotnom vlasništvu predsednika KK Partizan.
Od tog preduzeća je putnička vozila nabavljalo KJP Zlatibor i to po ceni od 2,2 miliona dinara, kao i Opštinska uprava Boljevac koja je polovni automobil kupila za oko 8.000 evra. Takođe, ova firma je zajedno sa preduzećem “Bavaria team”, koje se vodi na Milicu Mijailović (suprugu Ostoje Mijailovića) održavala službena vozila Uprave za veterinu.
Sa druge strane, “Bavaria team” je održavala vozila za Poštu Srbije, kao i MUP.
Posao održavanja u još jednom držvanom preduzeću “Informatika” u vrednosti od 2,5 miliona dinara dobio je “Ada Motors”, firma u kojoj udeo od 51 odsto ima opet Mijailovićev „British motors“. Ovo preduzeće se inače bavi trgovinom automobilima i lakim motornim vozilima.
Mijailović je preko “Ada Motorsa” suvlasnik “Trio motorsa”, firme koja se bavi trgovinom na malo delovima i opremom za motorna vozila. Ta kompanija nabavljala je teretna terenska vozila u vrednosti od oko 70 miliona dinara za Transportgas, potom za Nacionalni park Tara (5,4 miliona dinara), za “Srbijašume” putnička teretna i terenska vozila za oko 10,4 miliona dinara, terensko vozilo za EPS u vrednosti od 4 miliona dinara, za Emisionu tehniku i veze – 10,2 miliona dinara…
Na spisku njegovih firmi je i Auto centar Res Rota, koja se našla u grupi ponuđača koja je dobijala posao za usluge tehničkog pregleda od JKP Beogradski vodovod i kanalizacija, a ranije i od EPS-a.
Upitan da li dodela svih ovih poslova ima veze sa tim što je funkcioner SNS, Ostoja Mijailović navodi za “Novu” da su svioni sklopljeni i odvijaju se u skladu sa zakonom, te da je njegova stranačka pripadnost “tema koju jedan deo javnosti koristi isključivo sa ciljem da diskredituje rezultate koje postižemo ili mene lično”.
“Da li je sve u skladu sa propisima, lako je proverljivo. Pored toga, podaci pokazuju suprotno od vašeg opšteg utiska. Globos osiguranje u ukupnoj premiji poseduje oko 2% državne premije, dok istovremeno postoje osiguranja na tržištu koja imaju preko 50% državne premije. British Motors, koji je uvoznik za Jaguar i Land Rover vozila, je za osam godina prodao državnim preduzećima 1% ukupno prodatih vozila. Na našem tržištu postoje kompanije koje prodaju više od 50% od ukupno prodatih automobila državi. U očima nekoga ko nije dobronameran, uvek će nešto smetati, ali sklapanje poslova u Republici Srbiji, gde se zakoni poštuju, nema veze sa partijskom pripadnošću”, kaže Mijailović.
Na pitanje da li ovde ima sukoba interesa, on odgovara:
“Ne postoji sukob interesa. Da postoji, zakonski ne bi bilo moguće da poslovi budu sklopljeni”
Inače, pretragom smo utvrdili da je Mijailović vlasnik ili suvlasnik 25 firmi, a to su: “British motors”, “Bavaria Motorrad”, “Fleet management team”, “Trio motors”, “BM Montenegro”, “Mops Invest Bavaria Motorrad”, CVS Services, “British motors service” “Led pay”, “Ada motors”, “Vorex inženjering”, “Obliquatum”, “Auto centar Res Rota”, “Ardent grupa”, “Adeo 037”, “Auto vision”, “CVS guma centar”, “Lux invest internacional”, “Adria coop”, “OM Automotive”, “Auto stakla CVS NBG”, “Crossroad Adria”, “TTG Automotive”, “OMR Premium Yachting”, “Globos osiguranje”.
BONUS VIDEO Država daje novac za evrolicencu Partizana: Da li se tako kupuje mir na južnoj tribini
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare