Tenderly Team Aerial Foto:Promo

Startap kompanija "Tenderly", je u prošloj godini privukla investicije vredne 58 miliona dolara. Da, i u Srbiji je moguće pokrenuti biznis i zaraditi. U razgovoru za portal Nova.rs, Bogdan Habić, glavni tehnički direktor i jedan od osnivača kompanije Tenderly, otkriva tajnu uspeha.

Tenderly je platforma za podršku razvijanju aplikacija na blokčejnu, set alata koji objedinjuje i omogućava programerima na eterijumu da prate i testiraju pametne ugovore.

Tenderly Team Foto:Promo

„Cilj nam je da pojednostavimo razvijanje blokčejn aplikacija, smanjimo barijeru ulaska u industriju i time ubrzamo usvajanje blokčejn tehnologije kao i uspostavljanje standarda koji će joj omogućiti da napreduje“, kaže Habić.

Kako dalje govori za Nova.rs, ovaj startap nastao je kao proizvod želje četiri prijatelja da rade zajedno i rešavaju IT probleme.

Na tom putu, susreli su se sa dosta izazova, a najzanimljiviji od njih odvep ih je upravo u blokčejn.

Svoje zajedničke projekte finansirali su putem hakatona, odnosno takmičenja u timskom kreiranju softverskih ili hardverskih rešenja, a na jednom od njih nastao je i Tenderly.

„Sam proizvod se dosta menjao od svog nastanka. Na početku smo se bavili izgradnjom aplikacija na blokčejnu, ali smo u međuvremenu shvatili da celoj zajednici možemo da pomognemo mnogo više kroz razvijanje platforme koja će pružati podršku u tom procesu“, kaže Habić.

Ko čini Tenderly tim?

Tenderly tim čine mahom mladi ljudi, a naš sagovornik ističe da je to slučaj zbog toga što poslovno okruženje jednostavno okuplja mlade ljude. Programiranje je, naime, svakom generacijom sve popularnije, a prema iskustvu zaposlenih u ovom startapu, za prelazak u poslove „na vebu“ najviše su zainteresovani ljudi na početku karijere, koji traže izazovne i nesvakidašnje pozicije. Ipak, Tenderly timu bili su potrebni i ljudi sa više iskustva, te se on proširivao, postao mešovitiji, što Habić smatra dobitnom kombinacijom.

„Nismo se do sada susretali sa predrasudama zbog ljudi koje zapošljavamo, ali jesmo sa potcenjivanjem potencijala novih industrija i blokčejna“, kaže sagovornik Nova.rs, ali ističe da ih to nije pokolebalo, jer su, kako kaže, oni tu zbog svojih korisnika i jedini istinski relevantni komentari dolaze upravo od njih.

Tajna uspeha – ne postoji

Upitan da li postoji tajna uspeha, Habić odgovara kratko – „ne“.

Tenderly – Founding Team Foto:Promo

„Ne postoji tajni recept ili prečica u vođenju uspešne kompanije. ‘Tajna’ je zapravo u prepoznavanju problema, kreiranju kvalitetnog rešenja za njega i konstantnoj komunikaciji sa korisnicima“, objašnjava naš sagovornik.

Bez ovog sistema povratne sprege, prema njegovom mišljenju, nije moguće imati održiv biznis.

„Tenderly svoje korisnike posmatra kao partnere – bez njihove povratne reakcije mi ne bismo bili u mogućnosti da stvarno razumemo probleme sa kojima se susreću i pomognemo im da ih prevaziđu. Prihod je posledica zdravog poslovnog modela, a investicije i profit proizilaze iz kreiranja vrednosti za korisnike“, poručio je Habić za kraj.

BONUS VIDEO Šta koči talentovane mlade ljude u Srbiji da pokrenu startap?

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare