Ugovor sa rokom od 18 meseci za izgradnju lokalnih puteva, na prilazu Koridoru 10 kod Dimitrovgrada, dobila je firma sa kojom je Srbija već raskidala saradnju zbog - probijanja svih mogućih rokova. Uz to, bugarsku firmu “Trejs” prati loš glas - poklanjala je automobile “Koridorima Srbije” sa kojima je sklapala ugovore.
Javno preduzeće “Koridori Srbije” juče je obelodanilo potpisivanje novog ugovora za rehabilitaciju 70 kilometara puteva na teritoriji Pirota, Bele Palanke, Dimitrovgrada i Niša, u zoni Koridora 10. Izvođač radova, u vrednosti od gotovo 20 miliona evra, biće bugarska firma “Trejs”.
Potpis na ugovor stavili su “Koridori” kao investitor i u ime izvođača radova kompanija “JV Trace Group Hold PLC” (“Trejs”) i njena kćerka firma – “Trace Srbija ad Niš”.
Ovim se bugarska kompanija vraća u blizinu deonice “obilaznica oko Dimitrovgrada – granica sa Bugarskom”, na čijem je radu 2015. ostala bez posla zbog kašnjenja: krajem juna 2014. je dobila ugovor, i onda je za 15 meseci, predviđenih za završetak radova, uradila svega 13 odsto posla.
Tada je vrednost ugovorenih radova bila 2,26 milijardi dinara, odnosno 19,6 miliona evra, a bugarska kompanija je trebalo da uradi auto-put dužine 5,8 kilometara i sedam mostova dužine od 20 do 500 metara.
Sada, za 18 meseci, i gotovo isti novac (19,99 miliona evra), treba da izgradi lokalne puteve u blizini upravo te deonice, ukupne dužine 70 kilometara.
Za oba posla država je zajmila novac od međunarodnih finansijskih institucija – Svetske banke u prvom slučaju, i EBRD u drugom.
Babić se vozio u automobilu „Trejsa“ kada je poginula Stanika Gligorijević
Uprkos lošoj prethodnoj saradnji sa državom i raskidu ugovora, bugarska putarska firma “Trejs” u javnosti je postala mnogo poznatija po nesreći na naplatnoj rampi Doljevac, u kojoj je učestvovao i direktor “Koridora”, Zoran Babić, kada je poginula Stanika Gligorijević, a povređeno još četiri osobe.
„Insajder“ je otkrio da se Babić vozio u „škodi superb“ koju je firma „Trejs“ kupila na zahtev „Koridora Srbije“.
„Trejs“ je tada potvrdio “Insajderu” da je još u fazi tendera, po ugovoru potpisanom 2013. za izgradnju deonice kroz Grdeličku klisuru, predviđeno da izvođač radova kupi do šest automobila, “u zavisnosti od potrebe nadzornog organa i investitora, sa unapred definisanim karakteristikama”.
Nakon završetka radova, tender je predvideo da se vozila prebacuju u vlasništvo – “Koridora Srbije”.
Javnost još nije videla snimak te saobraćajne nesreće.