Foto: EPA-EFE/FILIP SINGER

Predstavnici turske firme "Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S." i Hrvatske železnice potpisali su ugovor o rekonstrukciji postojeće i izgradnji nove deonice železničke pruge na Mediteranskom koridoru.

Cena izgradnje deonice je 324 miliona evra. Kako je prenela turska agencija Anadolija, projekat koji će pomoći u povezivanju Rijeke i Budimpešte železnicom, trenutno je najveći infrastrukturni projekat u Hrvatskoj.

Hrvatski premijer Andrej Plenković i ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butkovič u Banskim dvorima prisustvovali su potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije postojeceg i izgradnje drugog koloseka na deonici Križevci – Koprivnica – državna granica.

Ugovor su potpisali predsednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o Ivan Kršić i predstavnik Uprave turske kompanije Muhamed Čengiz, a Plenković je kazao da je reč o važnom strateškom projektu za Hrvatsku i ocenio da je rok izgradnje 42 kilometra u 42 meseca, odnosno kilometar mesecno, ambiciozan.

Naglasio je da su projekti obnove i izgradnje celog hrvatskog dela Mediteranskog koridora sa 1,8 milijardu evra u potpunosti bespovratno finansirani iz EU fondova.

Početak radova planiran je za april 2020, a projektom će se realizovati 42 kilometra moderne dvokolosečne pruge, biće rekonstruisano sedam stanica i stajališta, sedam mostova, dva vijadukta, 21 podvožnjak i nadvožnjak, izgradiće se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizovati šest železnicko-drumskih prelaza, a 11 prelaza će se denivelisati.

Na hrvatskom delu Mediteranskog koridora izvode se radovi i na ostalim deonicama kako bi se hrvatska Luka Rijeka kvalitetnije železnicom povezala s evropskim kontinentom.

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram