Ne vraćaju vam pare ako odustanete od puta zbog novih mera

Biznis 15. sep. 202014:10
Podeli:
Foto:Shutterstock

Jučerašnja najava novih mera i "nadzora" prilikom ulaska u Srbiju iz zemalja sa pojačanim prisustvom korone, uticaće i na turističke agencije koje su već u katastrofalnoj situaciji, upozorava direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA), Aleksandar Seničić. Osim agencija, u problemu mogu da se nađu i putnici koji u strahu od eventualnog karantina odluče da otkažu putovanje - oni mogu da ostanu bez uplaćenog novca.

Nakon najave Kriznog štaba da se od petka uvode nove mere koje podrazumevaju obavezu javljanja u kovid ambulante, ukoliko se vraćate sa destinacije koja je proglašena za žarište, „zažarili“ su se i telefoni turističkih agencija.

U „opasnim“ zemljama poput Crne Gore i Hrvatske uglavnom se ide individalno, bez posredstva agencija, ali tu su i popularne destinacije na koje se ide preko agencija, poput Turske i Albanije.

„Posledica ima, biće otkaza putovanja, to je sigurno. Ljudi se raspituju, neko je čuo vest da će i Turska biti na toj crvenoj listi, pa ga zanima šta da radi. Biće problema, zato što mi ne možemo da vratimo novac samo zato što neko neće da putuje, jer neće da posle toga da možda bude u samoizolaciji. To agencije ne mogu prihvatiti kao validan razlog za otkaz putovanja – ni turistički partneri ni aviokompanije“, objašnjava Seničić.

Aleksandar Seničić / Foto: N1

Dodaje da je tu reč o odluci naše države, a ne države u koju putujemo. Zbog toga nije sprečeno izvršenje putovanja, pa samim tim nema razloga za povraćaj novca.

„To što nama država uvodi kontrolu ili eventualnu samoizolaciju, to nikog drugog ne interesuje“, surovo je iskren Seničić.

„Putnici ako budu otkazivali, agencija će morati da postupi po opštim uslovima putovanja. Na primer, aranžmani koji se sledeće nedelje realizuju za Tursku su kompletno plaćeni. Da se te mere donose u Turskoj, imali bismo razloge za povraćaj novca“, kaže Seničić.

On ocenjuje da će biti i onih koji zbog novih mera neće otići i rezervisati planirani aranžman, pa agencije ostaju i bez potencijalnih klijenata.

Problem je, primećuje naš sagovornik, u tome što famozni „nadzor“ nema neku svrhu i logiku.

„Ljudi koji dođu do petka neće biti pod nadzorom, a oni koji dođu od petka idu pod nadzor. Najveću zbunjenost donosi i to što je procedura potpuno nejasna. Šta znači ta vrsta nadzora? Kada se razgovaralo o tome, trebalo je da se napravi ozbiljna organizacija, da se to predoči u punom obimu, a ne kao poluinformacija. Nisam epidemiolog, ali ne vidim razliku u tome da li će neko da se zarazi u Turskoj, na Zlatiboru ili u Vrnjačkoj Banji, gde niko ne nosi masku. I u Srbiji je gužva u svim tim turističkim centrima, pa ne pravimo pitanje oko toga“, konstatuje Seničić.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar