Upis stanova i kuća u katastar nepokretnosti sada se obavlja elektronski. Prethodno je, međutim, neophodno uplatiti takse i pribaviti dokumentaciju od kojih neka dokumenta moraju da budu u originalu ili se podnosi overena fotokopija sa takozvanom "klauzulom pravosnažnosti". Precizno uputstvo za ovaj postupak postoji na sajtu Republičkog geodetskog zavoda, zajedno sa iznosom taksi koje treba da se plate.
Prvo i najvažnije – nekretnina se upisuje u katastar na teritoriji opštine na kojoj se nalazi.
Republički geodetski zavod na svojoj internet stranici ima formulare obrazaca koji treba da se popune zajedno sa iznosima taksi.
Sa popunjenim obrascem i potrebnom dokumentacijom termin za predaju zahteva zakazuje se elektronski, preko sajta RGZ.
Posle predaje dokumentacije, na istoj stranici elektronskog šaltera mogu da se provere informacije o toku upisa u katastar.
Uz uplatu takse, nadležnoj Službi za katastar nepokretnosti podnose se četiri dokumenta za upis objekta i vlasništva.
To su popunjen Zahtev za upis objekta, za šta se formular nalazi na sajtu RGZ; potom izjava geodetske organizacije o prihvatanju izvršenja geodetskih radova na terenu; takođe i elaborat geodetskih radova.
Ako je za objekat izdata građevinska i upotrebna dozvola, dostavljaju se i one u originalu ili overene fotokopije. Svi detalji o dokumentaciji navedeni su na sajtu RGZ.
TAKSE za upis objekta i vlasnika:
– Taksa za zahtev iznosi 320 dinara.
– Taksa za upis objekta (sa upisom imaoca prava) iznosi 5.770 dinara.
– Taksa za upis garaže površine do 30 m2, ili pomoćnog objekta do 50 m2 (sa upisom imaoca prava) iznosi 2.630 dinara.
– Taksa za upis posebnog dela objekta sa uupisom vlasništva iznosi: za jedan poseban deo 4.720 dinara, a za svaki sledeći poseban deo objekta (u istom postupku) 1.580 dinara.
– Taksa za upis objekta ili posebnog dela objekta, sa upisom susvojine u korist bračnih, odnosno vanbračnih supružnika, kao i sa upisom prava u korist osoba sa invaliditetom iznosi 310 dinara.
Kada je reč samo o upisu vlasništva – bilo da je reč o parceli, objektu, stanu, poslovnom prostoru garaži koje već postoje – one su već upisane u katastar i sada se podnosi zahtev za provođenje promene, za šta obrazac takođe postoji na sajtu RGZ.
U tom slučaju neophodno je proveriti i kakav je status konkretne nepokretnosti u katastru.
Nadležnoj Službi za katastar se uz zahtev podnosi ugovor na osnovu koga je građanin stekao vlasništvo, bilo da je reč o kupoprodaji, poklonu, otkupu stana, izgradnji, raspodeli imovine za života, doživotnom izdržavanju… Ugovor mora biti u originalu ili overena fotokopija.
Određena dokumenta moraju biti sačinjena u obliku javnobeležničkog zapisa, poput ugovora o hipoteci, ugovora o prometu nepokretnosti i drugih.
„Ako je osnov za upis ugovor o otkupu društvenog stana, ne traži se pravni kontinuitet pre zaključenja ugovora o otkupu stana. Ako je ugovorom o kupoprodaji upis u katastar nepokretnosti uslovljen isplatom kupoprodajne cene, potrebno je priložiti potvrdu prodavca da je cena isplaćena u celosti“, ukazuju u RGZ.
Takse za zahtev i za upis vlasništva:
– Taksa za zahtev iznosi 320 dinara.
– Taksa za promenu imaoca prava na nepokretnosti iznosi 5.250 dinara na osnovu jedne isprave.
– Za upis prava po osnovu rešenja o nasleđivanju i rešenja o vraćanju oduzete nepokretnosti taksa se – ne plaća.
– Taksa za upis susvojine u korist bračnih, odnosno vanbračnih supružnika, kao i upis prava u korist osoba sa invaliditetom iznosi 310 dinara.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare