sladoled
Ilustracija. Foto: Shutterstock

Fortenova grupa d.d. i Nomad Foods Limited potpisali su kupoprodajni ugovor za Poslovnu grupu zamrznute hrane, a vrednost transakcije iznosi 615 miliona evra. Poslovna grupa zamrznute hrane se sastoji od društava Ledo plus d.o.o, Ledo Čitluk i Frikom d.o.o. te nekoliko manjih povezanih društava.

Kako je saopšteno, vrednost transakcije iznosi 615 miliona evra, na bazi bez gotovine i bez dugova, a njeno zaključenje je planirano za treće tromesečje 2021. godine. Po zaključenju, Nomad Foods će postati vlasnik Poslovne grupe zamrznute hrane, koja obuhvata vodeći evropski portfelj kultnih lokalnih brandova zamrznute hrane sa prepoznatljivošću među potrošačima u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i nekoliko drugih zemalja Jugoistočne Evrope, prenosi Jutarnji list.

S tradicijom dužom od pola veka, Poslovna grupa zamrznute hrane najveći je proizvođač i distributer sladoleda i zamrznute hrane na tržištima na kojima posluje.

„Ovo je transformacijska transakcija za Fortenova grupu, a sva će se sredstva iskoristiti za smanjenje zaduženosti Grupe i stvaranje Fortenova grupe koja je, nakon mnogo godina, finansijski jaka i sposobna punom snagom da investira u sve svoje delatnosti“, rekao je Džejms Pirson, glavni finansijski direktor Fortenova grupe.

Ilustracija. Foto: Shutterstock

„Zaključenjem ove transakcije ispunićemo ključni preduslov za optimizaciju kapitalne strukture, što će nam omogućiti da snažno investiramo u svoje biznise i podstičemo njihov budući rast“, poručio je u saopštenju Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.

Dovršenje transakcije zavisi od regulatornih odobrenja na merodavnim tržištima i deoničara Fortenova grupe. Upravni odbor Fortenova grupe, koji uključuje predstavnike najvećih deoničara, jednoglasno je podržao potpisivanje kupoprodajnog ugovora s Nomad Foods.

Inače, kompanija Nomad Foods, sa sedištem na Britanskim Devičanskim Otocima, najveći je evropski i treći najveći globalni igrač na tržištu smrznute hrane.

Ono što je zanimljivo kod te kompanije jest što u svom portfelju uopšte nema sladoled, pa bi akvizicijom Leda osim preuzimanja dominantne uloge na tržištu zemalja bivše Jugoslavije, dobila i vrlo kvalitetan proizvod koji bi mogla monetizirati kroz svoje već ustanovljene logističke lance u sedam velikih evropskih država gde drži lidersku poziciju u segmentu smrznute hrane, piše list.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar