Foto:EPA-EFE/Mariscal

Ministarka za telekomunikacije, Tatjana Matić, ranije je rekla da su tri mobilna operatora dovoljna Srbiji. Sagovornici N1 smatraju da je to način da se spreči konkurencija u korist državnog Telekoma i da država ne treba da ograničava tržište mobilne telefonije već da omogući veću konkurenciju.

Četvrti oprerator mobilne telefonije doprineo bi većoj konkurenciji na domaćem tržištu, smatraju srpski stručnjaci. Međutim, resorna ministarka Tatjana Matić suprotnog je stava. Nedavno je rekla da četvrti nije potreban, jer tržište u Srbiji nije dovoljno veliko.

„Država nije ta koja treba administrativno da odlučuje da li neka privatna kompanija ima interes da radi na nekom tržištu ili nema. Tržište je to koje će odlučiti. Nijedan čovek, a naročito ne neko iz Vlade nije kompetentan da odluči da li neka privatna kompanija negde želi ili ne želi da radi“, smatra novinar Danasa Aleksandar Milošević.

„To treba da se ostavi privatnoj konkurenciji, da same konkurencije vide da li se njima isplati da ulaze i pružaju svoje usluge na nekom tržištu. Ne možemo mi da pričamo da li postoji neki broj koji je za to optimalan“, rekao je za N1 Mihailo Gajić iz Libeka.

Kada država hoće unapred da diktira uslove na tržištu to znači da je neka kompanija na tom tržištu već unapred protežirana, smatra Gajić.

„Na tržištu telekomunikacija u Srbiji imamo jednog velikog državnog igrača – to je Telekom Srbija. Tim je verovatno jasno da bi država htela da spreči konkurenciju da bi namestila veći udeo tržištu u stvari Telekomu Srbija, da bi on mogao bolje da posluje“, rekao je Gajić.

Konkurencija je na prvom mestu značajna za potrošače, jer više izbora podrazumeva i niže cene, ali i bolji kvatitet usluga i proizvoda. Isto važi i za tržište telekomunikacija.

„Dobro se sećam situacije kada su bila samo dva operatera, Telekom i Mobtel, posle Telenor. Imali ste vrlo visoke cene, onda je ušao Vip, a posle A1, kada je on ušao kao treći operater cene su znatno pale, a kvalitet je podignut“, objašnjava Milošević.

Na ovo tržište želi da uđe i SBB, koji stav ministarke da nema potrebe za četvrtim operatorom, ocenjuje kao da im je „nametnula ulogu nepoželjnog investitora“.

Bonus video – Ksenija Bulatović, direktorka prodaje SBB

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare