Foto: Arhiva/E-Stock/Časlav Vukojičić

Železničkoj stanici Prokop, poznatoj kao Skadar na Bojani srpske putne infrastrukture, koja se gradi već pola veka, finalni oblik bi trebalo na kraju da da kompanija poznatog srpskog biznismena Branislava Grujića.  

Naime, Grujić je jedan od suvlasnika kompanije Railway City Beograd, koju je Republička direkcija za imovinu odabrala za privatnog partnera za zajedničku izgradnju zgrade železničke stanice i popratnih sadržaja.

Okvirni ugovor o zajedničkoj izgradnji objekta železničke stanice, parkinga i pratećih komercijalnih sadržaja na ploči i prenosu prava na nepokretnostima između Srbije i Railway City d.o.o Beograd, kao investitora zaključen je još 14.05.2020. godine, a Transparetnost Srbija upozorila je nedavno da tom prilikom nije poštovana zakonom predviđena procedura.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Kako je za Nova.rs ranije objasnio programski direktor Transparetnosti Nemanja Nenadić reč o javno-privatnom partnerstvu, a nije ispoštovana procedura predviđena zakonom koji reguliše tu oblast.

Na sajtu Komisije za javno-privatno partnerstvo, prema njegovim rečima, koja bi trebalo da odobri ovaj projekat, nema ni traga o tome da je prošao kroz zakonom propisanu proceduru, a ni javni poziv zainteresovanim za ovaj posao nije deteljno precizirao sve kriterijume po kojima se donosila odluka kako to nalaže zakon.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Uz sve to, kako je upozorio Nenadić, javnost je bila poprilično isključena iz procesa donošenja odluka, pa se za detalje ovog posla saznalo tek nedavno zahvaljujući interesovanju medija.

Šta znamo?

Kompanija Railway City d.o.o Beograd, koja je dobila posao, osnovana je u aprilu 2019. godine, tri meseca pre nego što je Republička direkcija u julu iste godine raspisala javni poziv „potencijalnim partnerima“. Osnivački kapital kompanije je nešto manje od šest hiljada dinara, kao delatnost se navodi razrada građevinskih projekata, dok je direktor Dejan Dedijer.

Foto: Printscreen/APR

Podaci Agencije za privredne registre dalje pokazuju da je vlasnik beogradske kompanije kiparski Railway sa Kipra, čiji su opet stvarni vlasnici Branislav Grujić i  Arkadij Zelmanovič Blank sa po 50 odsto udela.

Branislav Grujić, poznati srpski privrednik je jedan od osnivača i kopredsednik kompanije PSP Farman Holding, koja je predstavljena kao multinacionalna i multifunkcionalna kompanija za ulaganja u nekretnine.

Na zvaničnoj internet prezentaciji PSP Farman Holdinga u poruci predsednika koju zajednički potpisuju Branislav Grujić i Arkadij Blank ističe se da je taj holding uključuje “nekoliko ruskih i evropskih preduzeća sa svojim jedinstvenim znanjem, iskustvom i reputacijom” koje od prvog dana žele da budu lider u građevinskim operacijama na tržištu nekretnina.

Foto: psp-farman.com

Navode kako grade poslovne i industrijske zgrade za međunarodno poznate kompanije; hotele i tržne centre kojima upravljaju vodeći lanci i savremene sportske objekte sertifikovane od međunarodnih udruženja.

Prema onome što se može videti na zvaničnoj prezentaciji holdinga u Srbiji su u njegovom sastavu PFB d.o.o., sa adresom u Višnjićevoj ulici, kao i Jugodrvo holding i PFB design sa adresom u Bulevaru Milutina Milankovića. Na prezentaciji holdinga se mogu naći kontakti i pripadajućih  kompanija u Rusiji, Belgiji i Italiji.

Iz kompanije Railway City d.o.o Beograd, kao ni iz povezanih kompanija u sastavu PSP Farman Holding, registrovanih u Srbiji nisu odgovorili na naša pitanja o novom projektu, a ni sam Grujić nije odgovarao na telefonske pozive i poruke. Prema onome što su do sada iz ove kompanije iznosili u javnost, gradnja dugoočekivane stanične zgrade na Prokopu počeće u toku jeseni, dok se završetak prve faze tog objekta najavljuje do kraja 2022. godine.

 

Svakako jedan od najznačajnijih projekata ovog holdinga u Srbiji je stambeni kompleks West 65, koji je kako se navodi do sada “udomio 2.000 stanara i otvorio vrata za oko 70 maloprodajnih objekata.

U odeljku o investitoru na prezentaciji projekta West 65, navodi se da PSP Farman Holding u oblasti razvoja, projektovanja, izgradnje i opremanja objekata posluje preko 30 godina i da je na  teritoriji Rusije, Velike Britanije, Belgije, Belorusije, Ukrajine, Italije i Srbije izgradila preko 2 miliona kvadratnih metara.

Foto:promo west65.rs

Srpsko-ruski dvojac koji predvodi ovaj holding, prema pisanju portala Krik iz 2017. godine, pominje se i u jednoj malteškoj kompaniji. Tada je KRIK objavio da se Branislav Grujić, srpski biznismen koji već godinama živi u Rusiji, u projektu „Rajski papiri“ pojavljuje se kao suvlasnik malteške kompanije „PF Properties Limited“, a da mu je partner upravo Rus Arkadij Zelmanovič Blank

Branislav Grujić: Od asistenta na Mašincu do kluba „Privrednika“

Branislav Grujić, kako se može naći u njegovim oskudnim biografijama na internetu,  rođen u Beogradu 1961. godine. Po pohađanju osnovne i srednje škole u Nemačkoj i u Srbiji, diplomira kao inženjer na Mašinskom fakultetu u Beogradu i završava studije u nemačkom gradu Karlsrue.

Posle diplomiranja postao je jedan od najmlađih asistenata za teorijsku mehaniku u istoriji Univerziteta u Beogradu.

Zatim je 1992. postao direktor inženjeringa u Jugodrvu, gde je ostao do 1994. kada odlazi iz Jugoslavije.

Branislav Grujić Foto:Vesna Lalić

Kompaniju Farman engineering osnovao je 1991. godine i s njom je kasnije ostvario proboj na rusko tržište. PSP Farman Holding nastaje 1997. spajanjem kompanija PSP i Farman engineering. Grujić je istaknuti član Srpsko poslovnog kluba „Privrednik”, koji okuplja najznačajnije biznismene u Srbiji. Dobitnik je više različtih poslovnih priznanja.

U jednom od retkih intervju koje je dao 2013. godine tokom Biznis Foruma na Kopaoniku govorio je o svom poslovnom uspehu i šta mu je on doneo.

„Ne mogu da se pohvalim da imam kvalitetniji život. Ja sam bio mnogo srećniji kada sam bio asistent na fakultetu, radio drugom dinamikom, i imao vise vremena za druženje i sport.  To vam je u biznisu ‘dao bih dinar da uđem u kolo, a dva da iz njega izađem“, rekao je tom prilikom Grujić.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram