Znate i sami da cene proizvoda mogu drastično varirati od jednog do drugog prodajnog lanca, ali verovatno niste svesni u kojoj meri. Ponekad je stvar koju želimo da kupimo u jednoj prodavnici jeftinija i za par hiljada dinara nego u drugoj, što, složićemo se, nije mala ušteda. Malo istraživanja vam može uštedeti mnogo novca, koji možete delegirati na druge troškove ili jednostavno - uštedeti.
Obzirom da je inflacija u porastu, a svetski ekonomski stručnjaci naglašavaju važnost štednje, u današnjem tekstu razgovaramo o načinima da uštedite kupujući. Ostanite uz nas, kako biste saznali savete koji će vam itekako biti korisni.
Zamislite koliko bi sjajno bilo da postoji način da uporedite cene u različitim prodavnicama i da znate u kojoj je proizvod koji vam je potreban najpovoljniji, a da za to ne morate da izdvojite ceo dan, kako biste fizički išli od jedne do druge prodavnice! U prošlosti je ova ideja bila samo san, ali danas je realnost, kako u svetu, tako i kod nas.
Sajtovi “uporedi cene” sadrže bazu cena za stotine popularnih trgovinskih lanaca. Cene se ažuriraju u skladu sa akcijama i promocijama, te tako u svakom momentu možete znati gde je ono što vas zanima najpovoljnije. Unosom naziva artikla dobićete rezultate – izlistane prodavnice i cene artikla u svakoj od njih. Registracijom na sajt možete primati obaveštenja o sniženjima artikala za koje ste zainteresovani. Online istraživanje koje traje svega par minuta, pre nego se zaputite u prodavnicu ili kliknete “kupi”, može učiniti mnogo za vaš kućni budžet.
Svi veliki trgovinski lanci, bilo da je reč o prehrambenim prodavnicama, prodavnicama kućnih aparata i opreme ili tekstila, objavljuju nedeljne ili mesečne kataloge sa promotivnim ponudama. Praćenje akcija se isplati, bez obzira da li idete u nabavku hrane ili kupujete novi laptop. Na potrošačkoj korpi možete uštedeti i do par hiljada dinara, dok se cene tehničke opreme razlikuju i po 20 do 30.000 rsd (konkretno mobilni telefoni, televizori i računari).
Na sajtovima za poređenje cena mogu se ispratiti akcije i katalozi najpoznatijih maloprodaja u Srbiji, stoga ne propustite priliku – možda otkrijete da vam je potrebno nešto što je u datom momentu na značajnom sniženju.
Sigurno vam se već desilo da posetite neki prodajni sajt i zadržite se par minuta, nakon čega se pojavljuje prozorčić koji vam nudi 10 ili 20% sniženja na prvu kupovinu ako se pretplatite na newsletter kompanije. Verovatno ste kliknuli na x, kako biste odstranili taj dosadni pop-up, ali naredni put nemojte to učiniti. Unesite email i sačuvajte kod za popust, koji ćete iskoristiti pri prvoj narednoj kupovini od datog prodavca.
Možda vam se 10% ne čini kao velika ušteda, ali kad na kraju meseca zbrojite sve ostvarene uštede, videćete da je u pitanju značajna suma novca.
Nema osobe koja nije upala u zamku impulsivne kupovine. Pošli ste da kupite jednu stvar, ali videli ste još toliko toga, i potrebnog, i nepotrebnog, ali u tom momentu neodoljivog. To jednako važi za prehrambene prodavnice, popularne drogerije i butike.
Kako ne biste trošili više nego što ste isplanirali imate dve opcije – jedna je da ponesete tačno novca u novčaniku koliko vam treba za kupovinu, a druga da napravite spisak za kupovinu i da ga poštujete kada uđete u prodavnicu ili tržni centar. Umesto da bezumno trpate u korpu sve što vidite, da biste na kraju na kasi bili šokirani iznosom koji prodavačica izgovara, odvojite vreme da se pripremite za kupovinu.
Spisak napravite kada imate vremena, kada ste odmorni i siti. Isplanirajte obroke za narednu nedelju ili odevne kombinacije u koje možete da uklopite novu košulju. I budite iskreni prema sebi – da, podstičemo eksperimentisanje sa ukusima, ali jel konzervirana hobotnica u sosu od narandže nešto što vam zaista treba ako generalno ne podnosite ni miris ribe? Tako smo i mislili.
Lako je zaneti se i kupiti nepotrebnu stvar samo jer je brend sinonim za luksuz i prestiž. Međutim, ako želite da uštedite kupujući, vreme je da prestanete to da radite. Skuplje nije uvek nužno bolje. Umesto da kupujete imena, pročitajte specifikacije proizvoda za koji ste zainteresovani. Ako proizvod poznatog brenda karakteristikama zaista “odskače” od ostatka ponude, onda je dobra investicija. Ukoliko je maltene isti kao i ostalo na tržištu, jasno vam je da plaćate etiketu.
Takođe, uštedu možete ostvariti kupujući proizvode trgovačkih lanaca. Većina prehrambenih prodavnica ima sopstvene linije proizvoda koje prave domaće firme. Pogledajte samo poleđinu – često ćete prepoznati poznati brend koji pravi sokove ili mesne prerađevine za robnu marku vaše omiljene prodavnice – samo po znatno povoljnijoj ceni.
Informišite se pre kupovine, uporedite cene, pogledajte akcije, napravite spisak i pođite u kupovinu. Pametna i odgovorna kupovina se isplati. Razmislite o tome.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar