FOTO: TANJUG/ RADE PRELIC

Direktor Kancelarije za IT I eUpravu Mihailo Jovanović rekao je da je plan da na portalu eUsluge budu na jednom msetu sve usluge koje država pruža privredi i građanima.

On je na panelu “Kako prebroditi digitalni jaz” u okviru 28. Kopaonik biznis foruma rekao da je ambicija da u naredne dve, tri godine više stotina usluga javne uprave budu digitalizovano i dostupno za privredu i za građane putem mobilnog telefona ili preko inerenta.

Jovanović je rekao da je u poslednje tri četiri godine urađeno mnogo na planu digitalizacije šsto se, kaže, videlo u kovid krizi i sistemu za elektonsko prijavljivanje građana za vakcinaciju.

“Shvatili smo koliko je bitno da usluga bude jednostavna. Naš cilj je da u narednom periodu idemo u tom smeru da građanina postavimo u središte paznzje i da samo razmišljamo iz ugla građanina kako da najjednostavnije sve usluge eUprave budu dostupne putem interneta ili mobilnog telefona za dve, tri godine”, kaže Jovanović

Povezane vesti:

Savetnik predsednika Privredne komore Srbije Predrag Nikolić kaže da postoji veliki geografski disbalans kada je reč o primeni digitalizaije u poslovanju s obzirom na to da je 60 odsto preduzeća koja primenjuju digitalizaciju u poslovanju u Beogradi i na severu zemlje, dok na jugu zemlje iznosi 14 odsto.

Naveo je da skoro 50 odsto u malih i srednjih preduzeća planira da investira u digitalno poslovanje i da menja svoje procese i poslovne modele.

Direktor Nacionalne akademije za javnu upravu Dejan Miletić rekao je digitalna pismenost važna za jačanje kompetencija državnih službenika na svim nivoima i da se akademija orijentisala prema obukama koje bi ojačale znanja državnih službenika.

On je istakao saradnju sa Kancelarijom za IT I eUpravu u implemetaciji programa I razmeni ideja.

“Akademija je uspela da se osposobi i pre pandemije da na digitalnim platformama može da obučava državne službenike”, rekao je Miletić.

Ukazao je i na to da nema efikasne državne uprave bez kvalitetne i obučene administracije.

Stalna predstavnica UNDP u Srbiji Frensis Pikap rekla je da je digitalni jaz kompleksan sa više aspekata i da nema jednog rešenja za njegovo prevazilaženje.

“Među ljudima postoje velike razliike u smislu pristupa digitalnim tehnologijama. Mobilni telefoni i kompjuteri nisu dovoljni. Ljudi moraju da budu digitalno pismeni i da koriste digitalne usluge i prednosti koje donosi digitalizacija”, rekla je Pikap.

Ona kaže da je potrebno prebroditi razlike u digtalnoj pismenosti jer, kako navodi, produbljivanje nejednakosti može da dovede do migracija i konflikata.

Kaže da su benefiti digitalizacije nesumnjivi i da se to pokazalo u kovid krizi.

Pikap je navela i da je Vlada Srbije prepoznala značaj digitalnih usluga i njihove dostupnosti, a da je sjajan rezultata koji je postigla uvođenje sistema za komunikaciju sa građanima za prijavljivanje za vakcinaciju.

“Kovid je ubrzao digitalnu transformaciju i elektonske usluge. Moramo to da zadržimo nakon krize”, ocenila je Pikap i navela da usluge ne smeju da budu samo digitalne, nego i inkluzivne.

“UNDP podržava vladu od samog početka u sprovođenju digitalne agende”, dodala je.

Izvršna direktorka Centra za istraživanje javnih politika Tanja Jakobi kazala je da su se s digitalnom transformacijom pojavile digitalne platforme koje su pomogle prenos digitalnih znanja i „usisale“ viškove radne snage, ali da je to otvorilo i neka pitanja iz oblasti radnog odnosa.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar