Foto: Printscreen/www.eps.rs

"EPS će u ovim teškim vremenima maksimalno izaći u susret građanima. Ukoliko kasne sa plaćanjem računa tokom vanrednog stanja nećemo im obračunavati kamate, a penzionerima ćemo produžiti rok za plaćanje uz popust od pet odsto."

Ovim rečima je Milorad Grčić, v. d. direktora JP EPS, krajem marta najavio svojevrsne olakšice za potrošače, pogtovu najstarije. Međutim, računi za martovsku potrošnju koji upravo stižu na kućne adrese ga demantuju, a informacije o olakšicama koja je stajala na internet sajtu Elektroprivrede – više nema.

Redakciji portala Nova.rs obratio se beogradski penzioner M. Đ, tvrdnjom da su mu poslednja dva računa stigla kasno. Ni prošli put nije dobio popust od pet odsto, jer je iz tog razloga kasnio sa plaćanjem. A, ni ovaj put neće uspeti da dobije umanjenje, pošto je za plaćanje imao svega jedan dan.

Na računu i dalje stoji da se popust ostvaruje do 28. aprila. Na sve to, ovaj račun mu je uvećan za ceo iznos iz prethodnog računa, jer očigledno EPS nije stigao da tu uplatu  proknjiži.

On poseća da su penzioneri pomogli državu kroz umanjenje zaslužene penzije i traži da bar budu tačno informisani.

U nameri da još jednom proverimo šta je tačno EPS najavljivao kao olakšice za plaćanja tokom vanrednog stanja, pokušali smo na sajtu ovog javnog preduzeća da pronađemo saopštenje čiji deo smo i sami citirali u prethodnom tekstu „Sve račune plaćamo odmah, odloženo samo za starije od 65“.

Nakon toga,  Nova.rs je poslala konkretna pitanja Elektroprivredi Srbije – da li EPS obračunava kamate korisnicima koji kasne sa plaćanjem i da li penzioneri imaju pravo na popust od pet odsto i ako kasne sa plaćanjem, kao što je najavljeno?

I, naravno – da li još uvek važi informacija koju je sam EPS saopštio krajem marta na ovom linku, za sada je sa njega uklonjena.

„Stranica koju ste tražili – ne postoji“.

Ali, zato postoji kamata zaračunata na kašnjenje u plaćanju, što se lako utvrdi proverom računa i drugih korisnika, ne samo penzionera koji je pisao našoj redakciji. Popusta po isteku roka – nema.

Odgovor Elektroprivrede Srbije, do trenutka pisanja ovog teksta – nismo dobili.

Šta je pisalo u saopštenju s početka aprila

Saopštenje Elektroprivrede Srbije, pod nazivom „EPS izlazi u susret građanima“ preneli su 6. aprila brojni mediji.

U njemu je navedeno sledeće:

„EPS će u ovim teškim vremenima maksimalno izaći u susret građanima. Ukoliko kasne sa plaćanjem računa tokom vanrednog stanja nećemo im obračunavati kamate, a penzionerima ćemo produžiti rok za plaćanje uz popust od pet odsto, izjavio je Milorad Grčić, v. d. direktora JP EPS.

– Zahvaljujem se penzionerima, pozdravljam ih sve i molim ih i u svoje lično ime da ostanu kod kuće, da se sačuvaju i neka ne brinu i neka ne žure da plate račun. Mi ćemo im računati pet odsto popusta, bez obzira koliko dugo vanredno stanje bude trajalo – napominje Grčić.

On ističe da za vreme vanrednog stanja EPS neće računati kamatu bilo kome ko je kasnio sa plaćanjem u ovom periodu, ali neće dozvoliti pokušaje zloupotrebe.

Proizvodnja struje košta, ljudi koji rade moraju da prime plate, moraju da kupe svojim porodicama namirnice, objašnjava v. d. direktora EPS-a“.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare