Posle objava da je Telekom Srbija ukinuo tri kanala - Kitchen TV, Dečiju TV i Duck TV, mnogobrojni korisnici te kablovske televizije iskazali su nezadovoljstvo na društvenim mrezama. Obratili su se i Udruženju Efektiva.
Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ kažu da je moguće raskinuti ugovor sa kablovskim operaterom bez plaćanja penala i to po Zakonu o zaštiti potrošača (član 170), ukoliko je kablovski operater ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora.
U toj situaciji, građani imaju rok od 30 dana za raskid bez ikakvih dodatnih troškova.
U ovom slučaju jedan od razloga za raskid ugovora je promena programske šeme.
“To se odnosi na ukidanje određenih kanala. Recimo, potrošač je uzeo neki paket baš zbog određenog kanala koji gleda i posle tri meseca kablovski operator ga ukine. I u prvoj i u drugoj varijanti potrošači po zakonu imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala jer to nije njihova krivica, već kablovskog operatora”, napominju u „Efektivi“.
Ukoliko postoji neki uređaj koji je uzet uz paket on mora da se otplati u vrednosti koja je preostala, ali rate koje se odnose na samu uslugu se ne plaćaju, niti se plaća razlika popusta, dodaju.
“Ko nije uzeo nikakav uređaj jednostavno raskida ugovor, ne plaća nista i može da pređe kod nekog drugog operatora.”
Iz Efektive navode da kablovski operatori često lažnim informacijama pokušavaju da zadrže postojeće korisnike nezadovoljne uslugom.
“Prvo što uglavnom rade je da ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operatori ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora”, kažu u Udruženju potrošača.
Zbog svega toga iz “Efektive” savetuju potrošače da se kablovskim operatorima obrate isključivo u pisanoj formi, putem mejla ili direktno u nekoj od njihovih poslovnica.
“Ukoliko svoju izjavu predaju u poslovnici, to obavezno da čine u dva primerka. U samoj izjavi treba da navode razloge raskida ugovora i da se pozovu na član 107 Zakona o elektronskim komunikacijama. Ukoliko njihov zahtev bude odbijen žalbu upućuju Ministarstvu trgovine – Odeljenju za zaštitu potrošača ili Inspekciji elektronskih komunikacija i RATEL-u, a ako i to ne prođe, onda sledi tužba, mada se u većini slučajeva sve završi pre tužbe”, navode u Udruženju potrošača “Efektiva”.
BONUS VIDEO: Telekom nastavlja kampanju protiv SBB – novi štandovi u Kragujevcu, Beogradu…